انتشار این مقاله


محققان ایدز، نزدیک‌تر از هر زمان برای کشف درمان!

مردی انگلیسی با ۴۴ سال سن احتمالاً اولین فردی در تاریخ خواهد بود که بیماری ایدزش درمان شده است. دانشمندانی که روی روش درمانی جدید تمرکز کرده‌اند می‌گویند که اکنون ویروس در خون این فرد کاملاً غیرقابل تشخیص است. با دکتر مجازی همراه باشید. تیمی از دانشمندان انگلیسی اکنون آزمایش‌ها را روی ۵۰ کیس امتحان می‌کنند. Mark […]

مردی انگلیسی با ۴۴ سال سن احتمالاً اولین فردی در تاریخ خواهد بود که بیماری ایدزش درمان شده است. دانشمندانی که روی روش درمانی جدید تمرکز کرده‌اند می‌گویند که اکنون ویروس در خون این فرد کاملاً غیرقابل تشخیص است. با دکتر مجازی همراه باشید.

تیمی از دانشمندان انگلیسی اکنون آزمایش‌ها را روی ۵۰ کیس امتحان می‌کنند. Mark Samuels، مدیر اجرایی مؤسسه‌ی ملی تحقیقات سلامت به The Sunday Times گفت:

ما در حال جستجوی امکان درمان واقعی HIV هستیم. این موضوع بسیار چالش برانگیز و هنوز در روز‌های اول است ولی پیشرفت قابل ملاحظه بوده!

هم‌اکنون درمان‌های آنتی‌رتروویرال می‌توانند سلول‌های فعال T را که با ویروس HIV آلوده شده‌اند هدف قرار دهند، ولی نمی‌توانند بر سلول‌هایی که هنوز در دوره‌ی کمون (عدم بروز نشانه‌ها) هستند تأثیری بگذارند. این به آن معناست که بدن بیماران همچنان به تولید ویروس‌ ادامه می‌دهد.

پروفسور Sarah Fidler از کالج سلطنتی لندن:

این روش درمانی به طور ویژه برای پاکسازی همه‌ی ویروس‌های HIV از بدن طراحی شده که شامل سلول‌های به ظاهر سالم هم می‌شود.

کار کردن روی دو زمینه، درمان جدید شامل واکسنی برای شناسایی همه‌ی سلول‌های آلوده شده با ویروس و دارویی است که Vorinostat نام دارد. این دارو سلول‌های T به ظاهر سالم را فعال می‌کند. این روش به سیستم ایمنی بدن بیمار ابزاری می‌دهد که شدیداً به آن نیاز دارد.

نام بیمار افشا نشده است ولی یک مددکار اجتماعی در لندن است. او با احتیاط دربادره‌ی این خبر هیجان‌زده است و می‌گوید:

اگر درمانی پیدا شود بسیار عالی خواهد بود. آخرین تست خون من که مربوط به چند روز پیش است، هیچ ویروسی را تشخیص نداده است.

محققان راه زیادی در پیش دارند تا تحقیقات را تکمیل کنند و به گفته‌ی خودشان هنوز حداقل ۵ سال زمان نیاز است ولی مثل تحقیقات قبل نباید زیاد ذوق‌زده شد؛ چون قبلاً هم آزمایش‌هایی مشابه این مورد گزارش شده ولی به نتیجه نرسیده است.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید