انتشار این مقاله


ضرب‌آهنگ: معارفه

مقدمه موسیقی به عنوان هنری دلنشین و آمیخته با روان، بخشی از زندگی هر فردی را به خود اختصاص می‌دهد. همانطور که هر شخص سعی در تأمین نیاز‌های جسمانی خود با تغذیه صحیح مواد مغذی دارد، جامعه‌ی پر هیاهوی اطرافمان نیازی اجتناب‌ناپذیر برای غنی‌سازی روح و روانمان را ایجاد کرده است. بی‌شک موسیقی با توانایی […]

مقدمه

موسیقی به عنوان هنری دلنشین و آمیخته با روان، بخشی از زندگی هر فردی را به خود اختصاص می‌دهد. همانطور که هر شخص سعی در تأمین نیاز‌های جسمانی خود با تغذیه صحیح مواد مغذی دارد، جامعه‌ی پر هیاهوی اطرافمان نیازی اجتناب‌ناپذیر برای غنی‌سازی روح و روانمان را ایجاد کرده است. بی‌شک موسیقی با توانایی اثرگذاری بر روان و سایر تشکیلات حیاتی، غذایی دلنشین برای روح انسان خواهد بود.

دکتر مجازی با همت تمامی اعضای خود و با بهره‌گیری از منابع معتبر علمی سعی در ارائه تازه‌های دنیای علم به کاربران فهیم خود داشته است. در این میان با توجه به ارزش هنر در زندگی بشری تیم دکتر مجازی تصمیم به ارائه برنامه‌ریزی شده‌ای از مقالات، تحت عنوان «ضرب‌آهنگ» مرتبط با دنیای موسیقی به کاربران خود می‌باشد. این مجموعه گنجینه‌ای برای بزرگداشت هنرمندان بزرگ عرصه موسیقی کلاسیک و ارائه برترین آثار آن‌ها خواهد بود. در کنار موارد فوق به تأثیرات عمیق پزشکی و روان‌شناختی موسیقی بر بدن خواهیم پرداخت. امید است شما نیز ما را در این راه زیبا همراهی نمایید.

قسمت اول

بی‌شک هرکس که قدری با دنیای موسیقی آشنا باشد، نام بزرگی چون «سباستین باخ» را بار‌ها و بار‌ها به گوش خود شنیده است. در اولین قسمت مجموعه «ضرب‌آهنگ» ميخواهيم به معرفی این هنرمند بزرگ و یکی از معروف‌ترین آثار او بپردازیم. با ما همراه باشید.

johann_sebastian_bach_virtualdr-ir

یوهان سباستیان باخ (۱۶۸۵-۱۷۵۰)، آهنگساز و نوازنده‌ی ارگ آلمانی بود که آثارش دسته‌ی آواز، ارکستر و تک‌سازها و همچنين تقریباً تمام انواع متفاوت موسیقی دوره‌ی باروک را دربرمی‌گیرند و موسیقی آن دوران را به بلوغ خویش رسانده‌اند. با وجود اینکه او شکل تازه‌ای را از موسیقی ابداع نکرد، توانست سبکِ شایع موسیقی آلمان را با فنون کنترپوان، غنی سازد. این فنون، برمبناي تنظیم چیدمان هارمونیک و موتیف در مقیاس کوچک و بزرگ می‌باشند و همچنین سازواری ریتم‌ها و بافت‌های برگرفته از موسیقی کشورهای دیگر چون ایتالیا و فرانسه را شامل می‌شوند. لطافت قوی موسیقی باخ و گستردگی هنر وی، او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان غرب مشهور ساخته‌است.

قطعه زیر از سری کنسرتو‌های Brandenburg باخ می‌باشد که ترکیبی از ۶ کار اینسترومتال می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۷۲۱ توسط باخ تقدیم به یکی از قدرت‌های نظامی به نام Christian Ludwig شده است.


اثر: Brandenburg Concerto No. 3 – ۱. Allegro
مدت زمان: حدود ۱۰ دقیقه

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید