انتشار این مقاله


مسکن‌های سریع و خانگی برای دندان‌درد

دندان‌دردی ناگهانی بسیار دردناک می‌باشد؛ آنقدر شدید و بد که می‌تواند مانع از مراجعه‌ی شما به دندانپزشکتان شود تا مشکلتان را حل نماید. به همین منظور تعدادی روش را برایتان پیشنهاد می‌کنیم تا به طور موقتی به دادتان برسند! این تکنیک‌ها سودمندند چون می‌توان در منزل آن‌ها را ترتیب داد ولی قبل از خواندن این مطلب […]

دندان‌دردی ناگهانی بسیار دردناک می‌باشد؛ آنقدر شدید و بد که می‌تواند مانع از مراجعه‌ی شما به دندانپزشکتان شود تا مشکلتان را حل نماید. به همین منظور تعدادی روش را برایتان پیشنهاد می‌کنیم تا به طور موقتی به دادتان برسند! این تکنیک‌ها سودمندند چون می‌توان در منزل آن‌ها را ترتیب داد ولی قبل از خواندن این مطلب باید یادآور شد که روش‌های ذیل موقتی هستند و در اولین فرصت باید به دندانپزشک مراجعه شود.

وانیل، بادام، نعناع یا عصاره‌ی لیمو

فراهم نمودن هر یک از مواد بالا داخل پارچه‌ای نخی  می‌تواند معالجه‌ای موقتی برای ‌درد دندان یا دهان باشد. برای استفاده از این روش کافیست دستمال خیسِ آغشته به این مواد را برای مدت کوتاهی در ناحیه‌ای که درد می‌کند، قرار داد.

lime-and-mint-fresh-summer-drink_1440x900روغن‌ها

برخی از روغن‌ها وجود دارند که می‌توان از خاصیت تسکین‌دهنده و ضدالتهابی آن‌ها برای کاهش موقتی دندان‌درد استفاده کرد. برای این کار باید دهان را با روغن مورد نظر به همراه آب شست‌و‌شو داده و یا از روش قبلی برای قرار دادن مستقیم مسکن روی دندان به وسیله‌ی پارچه‌ی خیس استفاده کرد. روغن‌هایی که می‌توان از آن‌ها استفاده نمود: روغن‌های آفتابگردان، کنجد، میخک و درخت چای.

برگ‌ها و ریشه‌ها

برگ درخت چنار و نعناع و همچنین ریشه‌ی زنجبیل و سیر می‌توانند مشابه روش‌های قبلی درد را کاهش دهند. برگ‌ها خاصیت‌های ضدالتهابی دارند و ریشه‌ها دارای ویژگی‌های آنتی‌باکتریال می‌باشند؛ هر دو این موارد می‌توانند درد را در نواحی ناشی از آن کاهش دهند. برای استفاده از برگ‌ها آن‌ها را به صورت خشک به مدتی بسیار کوتاه در ناحیه‌ای که در می‌کند بجوید و پس آن قسمتی از برگ را روی دندان قرار دهید تا عوامل ضدالتهابی آن منتشر شوند. برای استفاده از سیر آن را باید له کنید. برای اثر بیشتر ترکیب آن را با سنگ نمک روی دندان قرار دهید. استفاده از ریشه‌ی زنجبیل بسیار راحت‌تر و اثربخش‌تر است؛ فقط کافیست آن را زیر دندانتان بجوید!

ginger
ریشه‌ی زنجبیل

مرکبات

شاید کمی ترش باشد ولی لیمو نیز برای کاهش شدت درد دندان اثربخش است. این اثربخشی با وجود سیتریک‌اسید و ویتامین C که برای نابودی باکتری‌ها از سیستم ایمنی حمایت می‌کنند، محقق می‌شود. این میوه را باید به تکه‌هایی تقسیم کنیم تا آبشان دربیاید و پس از این کار باید در محل مورد نظر قرار داده شوند.

نمک + آب داغ

معمول‌ترین  و همچنین آسان‌ترین روش را برای آخرین مورد نگه داشته‌ایم. نمک به همراه آب داغ مدت‌هاست که برای تسکین دندان‌درد به کار می‌رود. این محلول موجب می‌شود مایعات سلولی میکروب‌ها از درون سلول‌های آن‌ها بیرون آمده و حس درد کاهش پیدا کند. مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری نمک با لیوانی از آب داغ و قرقره کردن با آن مسکنی است که می‌توان آن را بارها انجام داد.

دوباره تأکید می‌کنیم که این موارد همگی درمان‌هایی موقتی هستند و در اولین فرصت ممکن برای معالجه باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید