انتشار این مقاله


جذابیت چهره خود را با خواب سالم افزایش دهید!

بر اساس مطالعات پژوهشگران، افرادی که روزانه به میزان ۸ ساعت می‌خوابند، ظاهری سالم‌تر داشته و جذاب‌تر از افرادی که تمام شب به شب زنده داری می‌پردازند، به نظر می‌آیند. با ما همراه باشید. در مطالعه صورت گرفته، دانشمندان از افرادی بین ۱۸ تا ۳۱ سال خواستند تا به میزان هشت ساعت خوابیده و سپس به […]

بر اساس مطالعات پژوهشگران، افرادی که روزانه به میزان ۸ ساعت می‌خوابند، ظاهری سالم‌تر داشته و جذاب‌تر از افرادی که تمام شب به شب زنده داری می‌پردازند، به نظر می‌آیند. با ما همراه باشید.

در مطالعه صورت گرفته، دانشمندان از افرادی بین ۱۸ تا ۳۱ سال خواستند تا به میزان هشت ساعت خوابیده و سپس به بررسی و مقایسه تصاویر آنان پرداختند. تصاویر تهیه شده بین ساعات ۲ و ۳ بعد از ظهر از آن‌ها تهیه شد. همچنین برای تهیه تصاویر اتاقی با نور عادی و فاصله‌ای ثابت بین صورت و دوربین مورد استفاده قرار گرفت.

سپس در روز بعد از همان افراد خواسته شد تا تنها به میزان ۵ ساعت خوابیده و پس از آن به مدت ۳۱ ساعت بیدار باشند. در نهایت پژوهشگران به تهیه تصاویر با همان ویژگی‌های قبلی پرداختند. حین تهیه تصاویر از آزمایش‌شوندگان خواسته شد تا خود را در همان موقعیت تصاویر قبلی قرار دهند. همچنین از آنان خواسته شد تا هیچ‌گونه آرایشی نکرده و حالت صورت خود را در فرم طبیعی حفظ کنند.

sleep-deprivation-man-101214-02

سپس تصاویر گرفته شده به ۶۵ فرد گوناگون نمایش داده شده و از آنان خواسته شد تا آن‌ها را مقایسه نمایند. نتایج حاکی از آن بود که افرادی با کمبود خواب، ۱۶ درصد کمتر از سایرین سالم به نظر می‌رسند. همچنین این گروه ۴ درصد جذابیت کمتر و ۱۹ درصد بیشتر از گروهِ با خواب کافی، خسته به نظر می‌آیند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد میزان خواب شما و کیفیت آن، تأثیر بسزایی در حس اطرافیانتان در مورد شما خواهد داشت. همچنین خواب مناسب بهترین روش برای بهبود وضع زیباییتان خواهد بود.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید