انتشار این مقاله


اثرات نوشیدن چای سبز چیست؟

صرف نظر از تفاوت‌هایی که میان برندهای مختلف چای سبز است تقریباً همه آنها برای سال‌های بسیار جزء اصلی شربت‌خانه‌ها بوده اند. یک فنجان چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ضدالتهاب‌های بسیاری است.در اینجا شش مورد مطرح می‌شود که شما ممکن است پس از نوشیدن هرروز چای سبز تجربه کنید. شما ممکن است احساس انرژی زیاد […]

صرف نظر از تفاوت‌هایی که میان برندهای مختلف چای سبز است تقریباً همه آنها برای سال‌های بسیار جزء اصلی شربت‌خانه‌ها بوده اند. یک فنجان چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ضدالتهاب‌های بسیاری است.در اینجا شش مورد مطرح می‌شود که شما ممکن است پس از نوشیدن هرروز چای سبز تجربه کنید.

شما ممکن است احساس انرژی زیاد کنید. چای سبز دارای کافئین با سوختگی پاک است. همانگونه که از معنای آن مشخص است چای سبز یک حالت پایدار از انرژی را فراهم می کند برخلاف کافئین و نوشابه که فقط بعد از نوشیدن آنها احساس انرژی می‌کنید.

شما ممکن است همچنین احساس آرامش بیشتری داشته باشید. اثبات شده است که ترکیب یافت شده در چای به نام EGCG احساس آرامش را افزایش می‌دهد و استرس را کاهش می‌دهد.

حافظه‌تان تقویت می‌شود. درمورد حافظه کوتاه‌مدت فقط یک یا دو فنجان چای سبز در روز ارتباط بین بخش هایی از مغز را که در حافظه کاری دخیل است افزایش می‌دهد. هم‌چنین، چای سبز به بهبود حافظه بلند مدت نیز کمک می‌کند و می‌تواند زوال ذهن ناشی از پیری را کاهش دهد که این به جلوگیری از زوال عقل می‌انجامد.

شما ممکن است وزن کم کنید. قبل از تمرین یک فجان بنوشید.در این صورت نه تنها به دلیل افزایش کافئین سود می‌برید بلکه متابولیسم بدنتان نیز مقداری افزایش می‌یابد.

شما ممکن است کمتر بیمار شوید. هر فنجان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی به نام کاتچین است. مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید تا در بدنتان جذب بهتری صورت بگیرد.(شما هم‌چنین ویتامین C زیادی دریافت می‌کنید.)

پوست شما ممکن است روشن‌تر شود. یک جرعه چای سبز پوستتان را از آسیب رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند و اثر مضر نور خورشید را کاهش می‌دهد.از آن برای شست‌و‌شوی صورت استفاده کنید یا به پمادهای ضد آکنه اضافه کنید تا از تولید بیش از حد چربی جلوگیری کند. (به این دلیل است که چای سبز در محصولات مراقبت از پوست وجود دارد.)

مریم نصودی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید