انتشار این مقاله


امید‌هایی تازه برای درمان سرطان خون کودکان

درمان با CAR  سلول‌های T جهانی کمک می کند تا سرطان‌های سخت کودکان درمان شود. پیاده سازی روش هایی مبتنی بر سلول در کودکان دشوار است، یک جمعیت که در آن سلول B حاد لنفوبلاستیک (ALL) بسیار بالاست، ۲۵٪ از تمام موارد سرطان کودکان در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. گزینه های مختلف برای درمان […]

درمان با CAR  سلول‌های T جهانی کمک می کند تا سرطان‌های سخت کودکان درمان شود.

پیاده سازی روش هایی مبتنی بر سلول در کودکان دشوار است، یک جمعیت که در آن سلول B حاد لنفوبلاستیک (ALL) بسیار بالاست، ۲۵٪ از تمام موارد سرطان کودکان در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. گزینه های مختلف برای درمان ALL در کودکان بین سنین یک تا ده سال وجود دارد، اما در نوزادان کمتر از یک سال به طور کلی پیش بینی برای درمان بسیار ضعیف است.

در حالی که گیرنده آنتی ژن کایمریک(CAR) در سلول‌های T اصلاح شده‌اند تا برای مقابله باALL  موثرتر باشند، این سلول های سرطانی قتل باید در هر فردی بیمار تولید شوند اما برای کسانی که مقادیر کافی از سلول T سالم را برای شروع ندارند، مثل نوزادان؛ امکان پذیر نیست. در جستجوی یک جایگزین بهتر، وسیم قاسم و همکارانش یک روش جدید را توسعه دادند که بر این مانع غلبه کرده‌است تا درمان با سلول‌های T انجام شود. به جای تنظیم سلول‌های T خود نوزادان برای مبارزه با سرطان، پژوهشگران سلول جهانی T را ساختند که به سرطان خون را در دو نفر ریشه کن می‌کند.

در مطالعه شرکت کنندگان در توسعه پیوند علیه میزبان بیماری در پوست دو ماه پس از عمل پیوند استروئید‌ها و مغز استخوان وضعیت ثابت شد. علاوه بر ان هیچگونه عوارض مرتبط با پرهیز غذایی و پیوند مغز استخوان به عنوان یک پیگیری در درمان مشاهده نشد. هر دو کودک در عرض ۲۸ روز پس از دریافت درمان به بهبودی کامل رسیدند.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید