انتشار این مقاله


ضرورت تجویز واکسن آنفلوانزا برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی

واکسن آنفولانزا و ذات الریه برای جلوگیری از عفونت دستگاه تنفسی برای بیماران نارسایی قلبی نقش مهمی ایفا می کند. دکتر Robert J. Mentz, MD  از دانشگاه پزشکی دورهام نیویورک معتقد است که این واکسن ها در بهبود شرایط زندگی بیماران قلبی موثر است. بدین ترتیب که بیماران قلبی بالای ۶۵ سال که واکسیناسیون را به طور […]

واکسن آنفولانزا و ذات الریه برای جلوگیری از عفونت دستگاه تنفسی برای بیماران نارسایی قلبی نقش مهمی ایفا می کند. دکتر Robert J. Mentz, MD  از دانشگاه پزشکی دورهام نیویورک معتقد است که این واکسن ها در بهبود شرایط زندگی بیماران قلبی موثر است. بدین ترتیب که بیماران قلبی بالای ۶۵ سال که واکسیناسیون را به طور مرتب با دوز بالا دریافت می کنند، پاسخ ایمنی خفیف تری در مقابل آنتی ژن بیماری های تنفسی نشان می دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها The Centers for Disease Control and Prevention به بیمارانی که بیماری مزمن قلبی دارند پیشنهاد می کند که به طور سالانه واکسن انفولانزا را به خود تزریق کنند. با وجود این که تاثیر واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری های ایسکمیک قلبی تایید شده است، اما تاثیر آن بر روی بیماری نارسایی قلبی با در نظر گرفتن دوز، فرکانس و برنامه ریزی زمان تزریق هنوز به طور قطعی ثابت شده است. برای بررسی این موضوع دکتر  Mentz و همکارانش اطلاعات مربوط به واکسیناسیون را از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ مورد مطالعه قرار دادند. برخلاف اقدامات مرکز سلامت برای بالا بردن میزان واکسیناسیون، محققان گزارش کردند که میزان واکسیناسیون بیماری های دستگاه تنفسی از مقدار کمتری برخوردار است. دکتر Mentz و همکارانش اعلام کردند:

“در حال حاضر، قطعیت این موضوع، حاصل از آنالیز های موارد مختصر و جزئی است. برای درک بهتر عملکرد واکسن بر بیماری قلبی باید موارد کلینیکی بیشتری مورد بررسی قرار گیرند. تفاوت دوز و مراحل واکسیناسیون برای بیماران قلبی و اختلالات غیر قلبی( دیابت، بیماری های مزمن ریوی و غیره)در آزمایشات جدید باید لحاظ شوند.”

دکتر Mentz و همکارانش هم چنین پیشنهاد دادند که با همکاری کلینیک ها برای تزریق واکسن به طور گسترده و تصادفی، بیماران قلبی مقدار استاندارد یا بالایی از واکسن آنفولانزا را دریافت می کنند که می تواند به این بیماران کمک کننده باشد.

دکتر Christopher O’Connor, MD, اظهار دارد:

“پژوهشی که بنام INVESTED در حال انجام است (Influenza Vaccine to Effectively Stop Cardio Thoracic Events and Decompensated Heart Failure)، در حال بررسی این است که آیا دوز بالای واکسن آنفولانزا اختلالات قلبی ریوی را کاهش خواهد داد یا دوز استاندارد از این واکسن برای بیماران قلبی عروقی با ریسک بالا کافی است یا نه. این پژوهش تا یافتن راهی برای محافظت از بیماران آسیب پذیر قلبی و ریوی ادامه می یابد.”

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید