انتشار این مقاله


نکاتی درباره‌ی پوشش کودکان در هوای سرد

هوای سرد می‌تواند برای والدینی که سعی دارند برای کودکان خود لباس مناسب تهیه کنند، بسیار چالش‌برانگیز باشد. کودکان از پوشیدن لباس‌های ضخیم و خشن امتناع می‌ورزند، خصوصاً اگر باشد مدت زمانی طولانی در محیطی بسته، مانند فضای داخل ماشین بنشینند. آکادمی طب اطفال آمریکا یا AAP اظهار دارد در مواقعی که نیاز است کودک […]

هوای سرد می‌تواند برای والدینی که سعی دارند برای کودکان خود لباس مناسب تهیه کنند، بسیار چالش‌برانگیز باشد.

کودکان از پوشیدن لباس‌های ضخیم و خشن امتناع می‌ورزند، خصوصاً اگر باشد مدت زمانی طولانی در محیطی بسته، مانند فضای داخل ماشین بنشینند.

آکادمی طب اطفال آمریکا یا AAP اظهار دارد در مواقعی که نیاز است کودک شما در مدت زمانی طولانی، در هوای سرد ِ درون ماشین بنشیند، به‌جای استفاده از یک یا دولایه‌ لباس بسیار ضخیم، از تعداد بیشتری لایه‌های به نسبت نازک‌تر استفاده کنید.

برای نخستین لایه، از زیرپوش‌هایی که دارای جنس غیرلغزنده هستنند استفاده کنید؛ این کار مانع لغزیدن لایه‌های بعد روی بدن کودک و سطحی که روی آن قرار دارد می‌شود. سپس می‌توانید شلوار و پیراهن گرم را اضافه کنید. در انتها نیز، کاپشن یا پالتوی مناسب را به تن کودک خود بپوشانید.

قانونی کلی وجود دارد که بیان می‌کند در حالت کلی، کودکان نسبت به بزرگسالان، یک لایه‌ی بیشتر لباس بپوشند.
هم‌چنین محافظت کردن از سر و گوش‌های کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ بنابراین از گرم ماندن آن اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که قصد دارید کودک خود را در ماشین نگه‌ دارید و  قصد استفاده از پتو را دارید، باید بدانید که جایگاه پتو روی کمربند ایمنی است؛ نه در زیر آن.

قسمت حامل کودک را در شرایطی که از ماشین استفاده نمی‌کنید، در خانه نگهداری کنید؛ این عمل سبب می‌شود که وسیله در دمای اتاق نگهداری شده و زمانی که کودک را درون آن قرار می‌دهید، اختلاف دما، کودک را آزار ندهد.

هم‌چنین، باید توجه داشته باشید که صورت کودک نباید پوشیده باشد؛ چرا که ممکن است سبب تنگی نفس آن شود.

به یاد داشته باشید که درصورت خیس شدن لباس کودک، آن‌را سریعاً عوض کنید و همواره لباس‌هایی اضافی برای کودک خود به‌همراه داشته باشید.

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید