انتشار این مقاله


نوعی گیاه برزیلی، موثر بر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک

مقاومت آنتی بیوتیکی به عنوان یک بحران در سراسر جهان درحال ساخته شدن است و بسیاری از محققان با فعالیت های خستگی ناپذیر برای آماده کردن بشریت در برابر این چالش است. سلاح جدید در مجموعه ما در حال حاضر از درخت فلفل برزیلی(Peruvian Andes) است. در یک مقاله منتشر شده در Scientific Reports، محققان […]

مقاومت آنتی بیوتیکی به عنوان یک بحران در سراسر جهان درحال ساخته شدن است و بسیاری از محققان با فعالیت های خستگی ناپذیر برای آماده کردن بشریت در برابر این چالش است. سلاح جدید در مجموعه ما در حال حاضر از درخت فلفل برزیلی(Peruvian Andes) است.

در یک مقاله منتشر شده در Scientific Reports، محققان آمریکایی نشان داده اند که عصاره دانه های PEPPERTREE برزیل می توانید استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) خطرناک تاثیر بگذارد. ترکیب غنی از فلاون کشف شده توسط تیم تحقیقاتی با تاثیر بر ژنی که باعث ارتباط و بیماری زایی باکتری می شود، باعث شد تا بدن راحت تر بتواند با آن مبارزه کند.این اساسا خلع سلاح باکتری MRSA و جلوگیری از دفع سموم آن است.

محققان این ترکیب را بر روی موش های دارای التهاب پوستی با MRSA تست کردند. آن ها کشف کردند که این ترکیب باعث از بین رفتن التهاب می شود و بر روی پوست موش و یا باکتری های مفیدی که بر روی پوست هستند، صدمه نمی زند.

این روش، شناخته شده به عنوان روش ضد عفونت زایی ( anti-virulence) ، همچنین بر روی سلول های پوست انسان رشد کرده در آزمایشگاه آزمایش شد و به نظر می رسد به خوبی تحمل می شود. این خبر امیدوار کننده است، حتی اگر این عصاره باکتری ها را از بین نبرد، ممکن است تفاوت زیادی  با سایر درمان ها داشته باشد. البته برای جایگزینی آن به جای آنتی بیوتیک ها نیاز به تحقیقات و بررسی های بیشتر است.

خواص شفا بخشی درخت فلفل در درمان التهابات پوست و بافت نرم در آمازون باعث جلب توجه محققان به این گیاه شد. همچنین این گیاه یک نوع علف هرز است که در همه جا امکان یافتن آن وجود دارد.

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید