انتشار این مقاله


۶ نکته برای جلوگیری از پیری دست

شاید شما محصولات و استراتژی‌هایی برای مقابله با پیری پوست صورت‌تان داشته باشید ولی آیا به فکر دستان خود هستید؟ آن‌ها هم پیر می‌شوند … مانند صورت، دست‌ها نیز مستعد ابتلا به آسیب‌های ناشی از نور خورشید، محرک‌ها و آسیب‌های زیست محیطی مانند صابون و ضدعفونی‌کننده دست و “فرسودگی” روزمره هستند و از آن‌جایی که […]

شاید شما محصولات و استراتژی‌هایی برای مقابله با پیری پوست صورت‌تان داشته باشید ولی آیا به فکر دستان خود هستید؟ آن‌ها هم پیر می‌شوند …

مانند صورت، دست‌ها نیز مستعد ابتلا به آسیب‌های ناشی از نور خورشید، محرک‌ها و آسیب‌های زیست محیطی مانند صابون و ضدعفونی‌کننده دست و “فرسودگی” روزمره هستند و از آن‌جایی که ما تقریبا برای انجام هر کاری به دستان‌مان نیاز داریم، آن‌ها معمولا نسبت به صورت، پیرتر دیده می‌شوند. در این‌جا به چند نمونه از از چالش‌هایی که دست‌مان با آن مواجه است (و روش‌هایی که می‌توان با آن به حل این مشکلات کمک کنید) اشاره می‌شود.


مقاله‌ی مرتبط: شش محصول ضروری برای مراقبت از پوست


مشکل

دست‌ها در طول روز بارها شسته می‌شوند، که باعث خشکی پوست شده و در ادامه منجر به بروز چین و چروک می‌شود.

چه کار می‌توانید بکنید؟

  • سعی کنید بعد از هر بار تماس با آب، به دست‌های خود مرطوب کننده بزنید. از محصولی نسبتا غلیظ، یک کرم نه لوسیون، استفاده کنید.
  • همچنین، از محصولات مشابهی که برای صورت خود استفاده می‌کنید بر روی دست خود نیز استفاده کنید: یک آنتی‌اکسیدان در صبح تحت عنوان کرم‌های ضد آفتاب و رتینول ملایم و یا ترتینوئین در شب.

مشکل

دست مقدار شگفت‌آوری از نور خورشید را دریافت می‌کند، که پوست نازک را نابود می‌سازد. همه‌ی این علایم در اثر قرار گرفتن در معرض خورشید ایجاد می‌شوند، نه پیری؛ که باعث ایجاد بسیاری از لکه‌های قهوه‌ای روی می‌شود. قرار گرفتن در معرض خورشید همچنین ضخامت، کلاژن و الاستیک پوست را کاهش می‌دهد.


مقاله‌ی مرتبط: کدام SPF کرم ضدآفتاب برای شما مناسب است؟


چه کار می‌توانید بکنید؟

  • کرم‌های ضد آفتاب تا آن‌جا که می‌توانید، استفاده کنید.
  • دست‌ها هنگام رانندگی به دلیل عبور UVA از طریق پنجره شیشه‌ای ماشین، مقدار بسیار زیادی از نور خورشید را دریافت می‌کنند. بنابراین هنگام رانندگی از دستکش‌های رانندگی برای پوشش پشت دست‌های خود استفاده کنید.
  • برای آسیبی که پوست‌تان قبلا دیده، درمان اصلاحی مانند IPL / جوان‌سازی با لیزر یا Dual Fraxel (انتخاب یک قسمت از ناحیه‌ی تعیین شده از پوست جهت درمان با لیزر توسط سیستم مخصوص) را در نظرداشته باشید. IPL (نور پالسی شدید) انتخاب اول است چرا که هرگز به پوست آسیب نمی‌زند و شما می‌توانید بلافاصله پس از آن از دستان خود برای فعالیت‌های عادی استفاده کنید. Dual Fraxel، برای چند روز نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای از دست‌تان دارد اما لکه‌های قهوه‌ای را نیز مورد هدف قرار می‌دهد. بیش‌تر IPL کلاژن می‌سازد.

مشکل

دست با افزایش سن چربی خود را از دست می‌دهد. در مورد دست، از دست دادن چربی چیز خوبی نیست: چربی موجود در دست‌های‌تان به عنوان زیر ساز و بالشتک در اطراف رگ عمل می‌کند و باعث می‌شود کم‌تر برجسته دیده شوند. بنابراین، چربی کمتر به معنای رگ قابل مشاهده‌ی بیش‌تر است.

چه کار می‌توانید بکنید؟

  • استفاده از JUVEDERM یا Restylane، برای افزایش حجم و چاق شدن پوست پشت دست و استتار رگ‌ها را امتحان کنید.

با مراقبت‌های اولیه عالی و یک رویکرد پیشگیرانه، دیگر دست‌ها زودتر از صورت‌تان پیر نمی‌شوند. اگر امروز حتی به مدت کمی برای پوست خود وقت صرف کنید نتیجه‌ی آن را حتما در آینده خواهید دید.


مقاله‌ی مرتبط: لاک ناخن: ظاهری زیبا اما باطنی آسیب‌رسان


زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید