انتشار این مقاله


آیا با خشکی آرنج مواجه هستید؟ چاره چیست؟

خشکی آرنج به دلایل بسیار متنوعی می‌تواند رخ دهد که در نتیجه‌ی آن، پوست ناحیه ی آرنج شما نسبت به گذشته از نرمی و صافی کمتری برخوردار می‌گردد. برای مثال گذراندن زمان بسیاری در استخر ها به علت وجود کلر در آب آن‌ها و یا رسیدن فصل زمستان و سرما به علت کاهش میزان رطوبت […]

خشکی آرنج به دلایل بسیار متنوعی می‌تواند رخ دهد که در نتیجه‌ی آن، پوست ناحیه ی آرنج شما نسبت به گذشته از نرمی و صافی کمتری برخوردار می‌گردد. برای مثال گذراندن زمان بسیاری در استخر ها به علت وجود کلر در آب آن‌ها و یا رسیدن فصل زمستان و سرما به علت کاهش میزان رطوبت هوا می‌توانند از عوامل مؤثر در خشکی پوست باشند.


مقاله مرتبط: پوست شما چه چیزی در مورد سلامتی‌تان می‌گوید؟


همچنین خشکی پوست ممکن است به علت آسیب پوست ناشی از مواد موجود در صابون‌ها، عطرها و لوسیون‌ها رخ دهد. حمام با آب گرم نیز در القای خشکی پوست موثر می‌باشد. در مواردی دیگر، خشکی پوست می‌تواند نشانه ای مبنی بر وجود بیماری‌ها و مشکلات سلامتی باشد. برای مثال: بیماری پسوریازیس و اگزما. صرف نظر از علت ایجاد خشکی در آرنج، راهکارهایی موثر برای رفع این مشکل وجود دارد. از جمله:

۱. نحوه و مراحل حمام کردنتان را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید

http://media4.s-nbcnews.com/i/newscms/2015_51/903826/bathroom-home-today-tease-1-151217_0b73d4bc3206e4be6a47d89774e0eb07.jpg

برای مثال مدت زمان سپری شده زیر آب را کنترل کنید، از آب با دمای بسیار بالا استفاده نکنید و درصورت وجود آسیب ناشی از مواد موجود در صابون‌ها، آنها را تعویض کنید.

۲. از مرطوب‌کننده‌های مناسب استفاده کنید

http://www.rd.com/wp-content/uploads/sites/2/2016/10/04-oily-dermatologists-rules-for-using-moisturizer-31735994-Photodsotiroff.jpg

اگر پیش از این از مرطوب‌کننده‌ها استفاده نمی‌کردید، هم اکنون زمان مناسب برای این کار می‌باشد. به یاد داشته باشید که از مرطوب کننده‌های حاوی روغن‌های طبیعی نظیر زیتون و نارگیل تهیه کرده و پس از هربار قرار گرفتن آرنج در معرض آب، از آن استفاده کنید.


مقاله‌ی مرتبط: چگونه مرطوب‌کننده‌ای مناسب پیدا کنیم؟


۳. از انواع لباس‌هایی که استفاده می‌کنید لیست تهیه کنید

http://baharestaniran.com/wp-content/uploads/2016/01/clothing.jpg

این احتمال وجود دارد که پوست شما پس از قرار گرفتن در معرض نوع خاصی از پارچه، دچار خشکی شود. بدین ترتیب می‌توانید نوع آن را تشخیص داده و از استفاده از آن بپرهیزید.

۴. در مقابل شرایط جوی مختلف از پوست خود محافظت کنید

https://www.lipstiq.com/wp-content/uploads/2015/11/Sun-Sunscreen-Beach.jpg

برای مثال تابش مداوم آفتاب یا کاهش دما می‌تواند موجب خشکی پوست شود. در این صورت می‌توان با شناسایی علت و پیش‌بینی راهکار های موردنیاز، از خشکی پوست جلوگیری نمود.


مقاله‌ی مرتبط: برچسب‌ کرم‌های ضد‌آفتاب چه اطلاعاتی ارائه می‌دهند؟


۵. مناسب‌ترین محصول مراقبتی پوست را برای خود انتخاب کنید

https://www.changemakers.com/sites/default/files/best-skincare-products-for-sensitive-skin.jpg

چنان‌چه خشکی پوست شما به علت مواردی از جمله اگزما یا پسوریازیس باشد و یا احتمال چنین مواردی را در خود، پیش بینی می‌کنید می‌توانید از طریق مشورت با پزشک خود، مناسب ترین محصول پوستی برای شما را از بین شمار زیادی از آنها انتخاب کنید.


مقاله‌ی مرتبط: شش محصول ضروری برای مراقبت از پوست


توجه: در صورت ادامه یافتن خشکی پوست و یا تشدید آن بهتر است موضوع را با متخصص پوست در میان بگذارید تا در صورت وجود هرگونه آلرژی و یا بیماری احتمالی، از آن مطلع شوید.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید