انتشار این مقاله


بررسی علت مرگ جورج مایکل

جورج مایکل خواننده‌ای بود که در ماه دسامبر در اثر یک بیماری قلبی که می‌تواند علل مختلفی مانند الکل یا سواستعمال مواد مخدر و یا عفونت‌ها داشته باشد، فوت کرد. براساس بیانیه رسمی آکسفوردشایر (در انگلستان) مرگ مایکل به دلیل عوامل طبیعی رخ داد که شامل وضعیتی به نام “کاردیومیوپاتی متسع شده همراه با میوکاردیتیس” […]

جورج مایکل خواننده‌ای بود که در ماه دسامبر در اثر یک بیماری قلبی که می‌تواند علل مختلفی مانند الکل یا سواستعمال مواد مخدر و یا عفونت‌ها داشته باشد، فوت کرد.

براساس بیانیه رسمی آکسفوردشایر (در انگلستان) مرگ مایکل به دلیل عوامل طبیعی رخ داد که شامل وضعیتی به نام “کاردیومیوپاتی متسع شده همراه با میوکاردیتیس” است.

دارن سالتر، پزشک ارشد قانونی شهر آکسفوردشایر در این بیانیه گفت: تایید می‌شود که این یک مرگ طبیعی بوده…تحقیق دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد و دیگر نیازی به بررسی و پرس‌وجو بیشتر نیست.

مایکل در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۶ در ۵۳ سالگی در خانه‌اش در آکسفورشایر فوت کرد.

کاردیومیوپاتی متسع شده شرایطیست که عضلات قلبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و میوکاردیتیس به معنی التهاب جدار قلب است.

براساس گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، عضلات قلبی در افراد مبتلا به کاردیومیوپاتی متسع شده، کشیده و نازک می‌شود. در نتیجه حفرات قلبی بزرگ می‌شوند که بر روی توانایی انقباضی قلب و پمپ کردن خون تاثیرگذار است. این وضعیت معمولا از بطن چپ که حفره اصلی برای پمپ کردن خون به اعضای اصلی است، شروع می‌شود.

به عقیده مایو کلینیک، کاردیومیوپاتی متسع شده یکی از علل شایع نارسایی قلبی است که زمانی اتفاق می‌افتد که قلب توانایی تامین خون کافی برای بدن را نداشته باشد. این عارضه همچنین می‌تواند باعث بی‌نظمی در ضربان قلب، ایجاد لخته خونی و مشکلات مربوط به دریچه‌های قلب شود. این عارضه در مردان بین ۲۰ تا ۶۰ سال شایع‌تر است.

در بسیاری از افراد، پزشک نمی‌تواند تعیین کند که علت کاردیومیوپاتی متسع شده در بیمار چیست. گرچه بر اساس اعلام انستیتو ملی سلامت، عللی که می‌توانند باعث به وجود آمدن این وضعیت شوند، شامل موارد  زیر است:

  • سواستعمال الکل و کوکائین
  • دیابت
  • بیماری‌های تیروئیدی
  • بیماری‌های خودایمنی
  • عفونت عضلات قلبی
  • درمان‌هایی مانند نوع خاصی از داروهای سرطان که برای قلب مضرند
  • ژنتیک
  • بودن در معرض فلزات سنگین مانند سرب، آرسنیک، کبالت و یا جیوه

به عقیده مایو کلینیک، میوکاردیتیس معمولا به دلیل عفونت‌های ویروسی اتفاق می‌افتد اما همچنین می‌تواند در اثر مصرف داروهای غیرمجاز مانند کوکائین و یا در اثر یک واکنش آلژیک در مقابل درمان رخ دهد.

براساس گفته BBC، در سال ۲۰۱۱ مایکل به دلیل ذات‌الریه به مدت یک ماه در بیمارستان بستری شد. همچنین سابقه‌ی استفاده از مواد مخدر را نیز داشته است؛ در سال ۲۰۱۰ مایکل به دلیل اینکه تحت تاثیر مصرف ماری‌جوانا بود به هشت هفته زندان محکوم شد و در سال ۲۰۰۸ به دلیل مشکوک بودن به در اختیار داشتن مواد مخدری شامل مشتقات کوکائین بازداشت شد.

بیانیه پزشکی قانونی همچنین در مورد وضعیت مایکل عنوان می‌کند که او کبد چرب نیز داشت که این بدین معنی است که مقدار اضافه‌ای از چربی در سلول‌های کبدی‌اش ذخیره شده بوده است. این شرایط می‌تواند نتیجه زیاد نوشیدن الکل باشد اما علل دیگری مانند چاقی، بالا بودن قند خون و بالا بودن چربی خون نیز می‌توانند علت آن باشند.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید