انتشار این مقاله


اَپ‌نامه ۱۷: برترین‌های سال ۹۵

‏“اَپ‌نامه” به بررسی برترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های حوزۀ پزشکی و سلامت می‌پردازد. این شماره از اَپ‌نامه اختصاص به انتخاب و معرفی برترین اپلیکیشن‌های ایرانی سال ۱۳۹۵ در حوزۀ پزشکی و سلامت دارد. در این راستا، تیم دکتر مجازی به بررسی اپلیکیشن‌های ایرانی منتشرشده یا به‌روزرسانی‌شده در سال جاری پرداخته و با در نظر گرفتن فاکتورهایی از […]

‏“اَپ‌نامه” به بررسی برترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های حوزۀ پزشکی و سلامت می‌پردازد. این شماره از اَپ‌نامه اختصاص به انتخاب و معرفی برترین اپلیکیشن‌های ایرانی سال ۱۳۹۵ در حوزۀ پزشکی و سلامت دارد. در این راستا، تیم دکتر مجازی به بررسی اپلیکیشن‌های ایرانی منتشرشده یا به‌روزرسانی‌شده در سال جاری پرداخته و با در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل تعداد دانلود، امتیاز در اندرویدمارکت‌ها، کیفیت اپلیکیشن و میزان موفقیت در جذب مخاطب، ۱۰ اپلیکیشن ایرانی را به‌عنوان برترین اپلیکیشن‌های حیطه‌های پزشکی و سلامت انتخاب کرده‌است. در ادامه، توجه شما را به معرفی اختصاصی این ۱۰ اپلیکیشن جلب می‌کنیم:

۱۰- کرفس

گروه نرم افزاری عینک با انتشار این اپلیکیشن، سعی در برقراری توازن میان دریافت کالری و فعالیت‌های ورزشی داشته است. در اولین بررسی، بی‌شک رابط کاربری ساده و در عین حال، جذاب این اپلیکیشن جلب توجه می‌کند. شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن را امکان تعیین هدف با زمان و تاریخ مشخص دانست! در مسیر رسیدن به هدف خود می‌توانید از امکانات گستردۀ برنامه، نظیر دستورهای پخت غذاهای سالم و رژیمی، نمودارها و گزارش‌های مقطعی، برنامۀ غذایی روزانه، فعالیت‌های ورزشی و تقویم روزانه و ماهانه نیز بهره بگیرید. شاید تنها نقطۀ ضعف “اپلیکیشن برگزیده مردمی جشنواره موبایل ایران” را در ضرورت خرید برخی از امکانات اپلیکیشن دانست.

امتیاز در اندرویدمارکت بازار: ۴.۴ از ۵

لینک‌های دانلود


۹- نی‌نی‌بان

برترین اپلیکیشن جشنواره بین‌المللی سلامت همراه سال ۹۴، با انتشار نسخۀ جدید در سال ۹۵، توانست جایگاه خود در بین ۱۰ اپلیکیشن برتر سال را حفظ کند. معرفی کامل این اپلیکیشن را می‌توانید در اَپ‌نامه «۶» مطالعه کنید.

امتیاز در اندرویدمارکت مایکت: ۴.۷ از ۵

لینک‌های دانلود


۸- جواب آزمایش پزشکی

شمار اپلیکیشن‌های بررسی آزمایشات پزشکی با سرعتی قابل‌توجه افزایش یافته‌اند، اما در میان انبوه این اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن گروه نرم‌افزاری هدف با امتیاز ۴.۶۵/۵ و نزدیک به ۱۰هزار دانلود در اندرویدمارکت مایکت، فرصت حضور در لیست برترین‌های ۹۵ را پیدا می‌کند. جالب‌ترین ویژگی  اپلیکیشن، رایگان بودن آن برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه می‌باشد. جدای از کامل بودن نرمافزار از نظر علمی، رابط کاربری زیبا، قابلیت جست‌و‌جو و دسته‌بندی مطالب را می‌توان مهم‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن دانست.

امتیاز در اندرویدمارکت مایکت: ۴.۶ از ۵

لینک‌های دانلود


۷- شفاداک

شفاداک سامانه جامع پزشکان کشور است. این سامانه با هدف ارائه ساده‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم معرفی، جست‌وجو و رزرو اینترنتی وقت ملاقات پزشکان در شرکت «توسعه و فناوری اطلاعات آفتاب شفا» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز طراحی و پیاده سازی شده است. معرفی کامل این اپلیکیشن را در اَپ‌نامه «۳» مطالعه کنید. امکان رزرو، پرداخت، لغو و عودت وجه به‎صورت آنلاین، نمایش اطلاعات تخصصی و جغرافیایی پزشکان و مراکز درمانی و موتور جست‌وجوی هوشمند را می‌توان از مهم‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن دانست.

امتیاز در اندرویدمارکت بازار: ۴.۲ از ۵

لینک‌های دانلود


۶- کاهش نور صفحه نمایش

این اپلیکیشن، به ادعای سازنده، بهترین، کامل‌ترین و هوشمندترین اپلیکیشن در زمینۀ کاهش و شخصی‌سازی نور صفحه نمایش تلفن همراه است. از مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن می‌توان به ویجت هوشمند، حالت اتوماتیک و حالت دستی،  تنظیم ساعت برای فعال شدن روشنایی و تاریکی صفحه نمایش، فیلترهای رنگی متفاوت با شبیه‌سازی بی‌نهایت، دکمه‌های اختصاصی در نوار وضعیت، حجم کم و رابط کاربری زیبا اشاره کرد.

امتیاز در اندرویدمارکت بازار: ۴.۴ از ۵

لینک دانلود


۵- خورشاد

خورشاد در اصل اپلیکیشنی برای لاغری و تناسب اندام است، اما در عمل برای تمام افراد قابل استفاده بوده و می‌توان آن را در دستۀ اپلیکیشن‌های سبک زندگی نیز قرار داد. از مهم‌ترین امکانات این اپلیکیشن می‌توان به دانشنامۀ تغذیه، دانشنامۀ جامع راهنماى خوراکى‌ها، پرسش‌هاى متداول تغذیه و رژیم‌درمانى، جدول ارزش غذایى و میزان کالرى، دستور پخت عادى و راهنماى پخت رژیمى غذاها و ثبت و محاسبۀ انرژى مصرفى روزانۀ فعالیت‌هاى ورزشى اشاره کرد. مهم‌ترین نقطه‌ضعف این اپلیکیشن را می‌توان انحصار نصب در گوشی‌های با سیستم عامل اندروید ۴.۱ به بعد دانست.

امتیاز در پلی‌استور گوگل: ۴.۶ از ۵

لینک‌های دانلود


۴- داروخانه پزشک

با بیش از ۲۰۰هزار مطلب، داروخانه|پزشک را می‌توان جامع‌ترین بانک اطلاعاتی دارویی و پزشکی کشور در قالب نرم‌افزار دانست که شامل بخش‌های زیر است:

  • پزشکی (شامل لیست بیماری‌ها، علائم، بخش دندان‌پزشکی، نتایج برگه آزمایش، طب سنتی و طب سوزنی)
  • داروخانه (شامل داروهای شیمیایی، گیاهی، عرقیات و دمنوش‌ها)
  • کمک‌های اولیه (شامل ضروریات کمک‎های اولیه، تکنیک‌ها و تجهیزات، زخم‌ها و خونریزی‌ها، مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات تنفسی و نجات، صدمات محیطی، صدمات دستگاه عصبی، صدمات استخوان، مشکلات طبی و زایمان، اشیاء خارجی، مسمومیت‌ها و گزیدگی، راهنمای کلی کمک‌های اولیه و اورژانس)
  • تغذیه (شامل تغذیۀ خانم‌ها و زنان باردار، تغذیۀ کودکان، تغذیۀ مردان، تغذیۀ سالمندان، تغذیه در ورزش و تناسب اندام، تغذیه در بیماری‌ها و مشکلات اضافه‌وزن)
  • پزشک‌یاب و بیمارستان‌یاب (شامل اطلاعات بیش از ۲۵۰۰۰ پزشک و بیمارستان به تفکیک شهر و تخصص)
امتیاز در اندرویدمارکت بازار: ۴.۴ از ۵

لینک دانلود


۳- تِله‌طب

اولین اپلیکیشن تِله‌‌طب، در حوزه پوست، مو و زیبایی در دسترس کاربران قرار گرفته‌است. شما در این اپلیکیشن می توانید با پزشکان موردنظر خود مشورت کنید و یا به‌جای مراجعۀ حضوری دوره‌ای درمان یا پس از درمان (فالوآپ) از تله طی استفاده کنید. این کار در بخش مشاوره اختصاصی تِله‌طب برای شما فراهم شده‌است. معرفی کامل این اپلیکیشن می‌توانید در اَپ‌نامه «۱۱» مطالعه کنید.

امتیاز در پلی‌استور گوگل: ۴.۹ از ۵

لینک‌های دانلود


۲- شخصیت‌شناسی

این برنامه مجموعه‌ای کامل از روش‌ها وتست‌های شخصیت‌شناسی و خود‌شناسی‌های بسیار جالب و مفید می‌باشد و با کسب امتیاز ۴.۸ از ۵ و بیش از ۱۰هزار دانلود در اندرویدمارکت بازار، به موفقیت قابل‌توجهی دست یافته‌است.

امتیاز در اندرویدمارکت بازار: ۴.۸ از ۵

لینک‌های دانلود


۱- مادریار

مادریار اپلیکیشنی است برای مدیریت تمام جزئیات رشد کودک؛ از زمان عوض کردن پوشک گرفته تا بررسی الگوی رشد کودک و مقایسۀ آن با نُرم هم‌سالان. از مهم‌ترین امکانات این اپلیکیشن می‌توان به امکان ثبت و مدیریت شیردهی، خواب، پوشک، دارو، وزن، قد، اندازۀ دور سر، آمار واکسن‌ها، یادداشت‌های روزانه، حمام، ویزیت‌های پزشک و فعالیت‌های کودک، مدیریت اکانت‌های مختلف برای تعداد بیش از یکی، مدیریت یادداشت در قالب آلبوم تصویر، امکان جست‌وجو در محتوای نرم‌افزار، ویجت اختصاصی برای تک‌تک بخش‌ها و امکان مدیریت فهرست پزشک‌های کودک(ها) اشاره کرد. این اپلیکیشن با کسب امتیاز فوق‌العادۀ ۴.۹۳ از ۵، حقیقتاً عنوان بهترین اپلیکیشن ایرانی سال ۹۵ از نگاه کاربران را نیز ازآن خود می‌کند.

امتیاز در اندرویدمارکت مایکت: ۴.۹ از ۵

لینک‌های دانلود

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید