انتشار این مقاله


۸ میان‌‌وعدۀ شیرین که به کاهش وزن کمک می‌کنند

انتخاب غذاهای سالم به معنی کنار گذاشتن کامل غذاهایی که دوست داریم، نیست. در واقع، شما می‌توانید غذاهای شیرین و خوشمزه‌ای پیدا کنید که به کاهش وزن شما کمک می‌کند. بر اساس مشورت‌هایی که با ۳ کارشناس تغذیه انجام شده، میان وعده‌هایی که در زیر اشاره شده است را می‌توانید به راحتی بخورید. ۱. گیلاس […]

انتخاب غذاهای سالم به معنی کنار گذاشتن کامل غذاهایی که دوست داریم، نیست. در واقع، شما می‌توانید غذاهای شیرین و خوشمزه‌ای پیدا کنید که به کاهش وزن شما کمک می‌کند. بر اساس مشورت‌هایی که با ۳ کارشناس تغذیه انجام شده، میان وعده‌هایی که در زیر اشاره شده است را می‌توانید به راحتی بخورید.

۱. گیلاس منجمد

طبق گفتۀ Joy Bauer، کارشناس تغذیه، گیلاس منجمد بهترین تغذیه برای افراد شیرین مزاج است. شما می‌توانید از خوردن یک فنجان گیلاس منجمد که تقریبا ۱۰۰ کالری است، به راحتی لذت ببرید؛ و چون منجمد است به اندازۀ یک میان وعدۀ شما طول می‌کشد!


مقاله مرتبط: راه‌هایی برای کاهش احساس گرسنگی بین وعده‌های غذایی


۲. پودینگ دانۀ چیا

دانۀ چیا یکی از موثر‌ترین کاهنده‌های اشتها است. دو قاشق غذاخوری از دانۀ چیا دارای مقدار سالم چربی، پروتئین و ۱۱ گرم الیاف موثر است. برای درست کردن میان وعده‌ای شیرین، دانۀ چیا را با شیر نارگیل، وانیل و دارچین مخلوط کنید و بگذارید یک شب در یخچال بماند سپس با میوه و نارگیل خرد شده تزیین کنید.

۳. شکلات تلخ

Lory Shemek می‌گوید: اگر شما در خوردن شکلات زیاده‌روی می‌کنید، این شکلات توصیه می‌شود. این شکلات دارای میزان بالای فلاونوئید و مغذی‌های گیاهی است که جلوی ذخیرۀ چربی را می‌گیرد، اشتها را کاهش می‌دهد و قند خون را پایین می‌آورد و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. او همچنین پیشنهاد می‌کند که مقداری کاکائو به ماست، آرد جو دوسر اضافه کنید و یا نارنگی را با شکلات تلخ ذوب شده مخلوط کنید.


مقاله مرتبط: ۵ راه برای کنترل اندازه‌ی غذا که تابحال نشنیده‌اید


۴. بادام

Keri Gans می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهند که بادام  می‌تواند بهترین تغذیه در برنامۀ کاهش وزن باشد. بادام سرشار از چربی سالم، پروتئین و الیاف مفید است.

۵. مخلوطی از شکلات تلخ و بادام و نعناع (KIND)

Gansمی‌گوید: این ترکیب دارای شکر کم و در عین حال غنی از پروتئین و الیاف است؛ و جایگزین خوبی برای آب نبات است.


مقاله مرتبط: ۷ غذای عالی برای مقابله با رفلاکس اسید معده


۶. ماست توت فرنگی

در طبیعت چند چیز‌ خوشمزه‌تر از توت‌فرنگی رسیده وجود دارد اما، خوردن آن با ماست بهترین میان وعدۀ شیرین است. Shemek افزود: داشتن رودۀ سالم برای هضم غذا‌های گیاهی برای کنترل وزن بسیار مهم است و ماست هم حاوی باکتری‌های مفید برای بدن است. افزودن توت‌فرنگی که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است برای جلوگیری از ذخیرۀ چربی کمک می‌کند. او توصیه می‌کند که مخلوط توت‌فرنگی و ماست را قبل از خوردن منجمد کنید.

۷. گلابی و کرۀ بادام

Shemek می‌گوید: ترکیبی شیرین و آبدار است. گلابی دارای الیاف فراوانی است و کرۀ بادام نیز دارای چربی سالم است و با به تعادل رساندن قند خون، جلوی گرسنگی را می‌گیرد. افزودن مقداری دارچین هم طعمش را بهتر می‌کند و هم به کاهش وزن کمک می‌کند.


مقاله مرتبط: ۸ میوه و سبزی که آنقدرها هم که فکر می‌کردیم سالم نیستند!


۸. شیر کاکائو

از نوشیدنی مورد علاقۀ دوران کودکی خود دست برندارید. Gans می‌گوید: یک لیوان شیر کاکائو غنی از مواد مغذی در عین حال که تشنگی شما را برطرف می‌کند، تمایل شما به مصرف چیزهای شیرین را هم برطرف می‌کند. مزایای کلسیم و پروتئین موجود در شیر کاکائو از مضرات شکر آن بیش‌تر است.


مقاله مرتبط: فواید شکلات حقیقت دارد؟


آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (2)
دیدگاهتان را بنویسید