انتشار این مقاله


ایمپلنت سینه با ۹ نوع سرطان کشنده مرتبط است!

اگر از ایمپلنت استفاده می‌کنید یا قصد آن را دارید حتما این مقاله را بخوانید! بر اساس اطلاعات سازمان مدیریت غذا و دارو ایالات متحده، ۹ سرطان کشنده و صد‌ها سرطان دیگر با ایمپلنت سینه مرتبط هستند. این بیماری سرطان پستان نیست، بلکه سرطان سیستم ایمنی بدن به نام لنفوم آناپلاستیک سلول‌های بزرگ است. در […]

اگر از ایمپلنت استفاده می‌کنید یا قصد آن را دارید حتما این مقاله را بخوانید!


بر اساس اطلاعات سازمان مدیریت غذا و دارو ایالات متحده، ۹ سرطان کشنده و صد‌ها سرطان دیگر با ایمپلنت سینه مرتبط هستند. این بیماری سرطان پستان نیست، بلکه سرطان سیستم ایمنی بدن به نام لنفوم آناپلاستیک سلول‌های بزرگ است. در موارد مرتبط با ایمپنت سینه، سرطان در سینه مخصوصا بافت اسکار اطراف ایمپلنت رشد می‌کند. به گزارش New York Time اين بيماري قابل درمان است.
اولین بار در سال ۲۰۱۱، این سرطان را با پروتز سینه مرتبط دانستند.همان‌طور که در ۱ فوریه، FDA حدود ۳۵۹ مورد از این سرطان را به علت ایمپلنت سینه دانست. FDA گفت:

در پروتز‌های با سطح زبر نسبت به پروتز‌های صاف احتمال وقوع بیماری بیشتر است.

جنس پروتز یعنی سیلیکونی یا سالینی بودن نسبت به بافت سطحی آن، اهمیت کمتری دارد. FDA می‌گوید که آمار دقیق مبتلایان به این سرطان مشخص نیست، زیرا به گزارش تایمز اسناد محدودی از مشکلات و داده های جهانی کمی از فروش ایمپلنت وجود دارد.
طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۹۰۰۰۰۰ مورد ایمپلنت برای افزایش سایز و ۱۰۹۰۰۰ مورد برای بازسازی بعد از برداشت سینه به‌علت سرطان دریافت شده است.
موارد این بیماری معمولا زمانی تشخیص داده می‌شوند که علائمی مانند توده، درد، تجمع مایع و تورم بروز کنند. در بیشتر مورد‌ها، خارج کردن ایمپلنت باعث بهبود و درمان می‌شود اما برخی زنان ممکن است به شیمی درمانی و رادیو تراپی نیازمند شوند.

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید