انتشار این مقاله


ورزش در استخر

شنا تمرین قلبی عروقی دیدنی و جذاب است که باعث ایجاد استقامت، انعطاف پذیری، و قدرت می‌شود. آب مقاومت ثابتی را ایجاد می‌کند ( در حدود ۱۲٪ تا ۱۴٪ بیشتر از آنچه شما در زمین دریافت می‌کنید ) بنابراین ماهیچه‌ها یک تمرین ورزشی شدید را دریافت می‌کنند. آب همچنین شما را خنک نگه می‌دارد، پس […]

شنا تمرین قلبی عروقی دیدنی و جذاب است که باعث ایجاد استقامت، انعطاف پذیری، و قدرت می‌شود.

آب مقاومت ثابتی را ایجاد می‌کند ( در حدود ۱۲٪ تا ۱۴٪ بیشتر از آنچه شما در زمین دریافت می‌کنید ) بنابراین ماهیچه‌ها یک تمرین ورزشی شدید را دریافت می‌کنند. آب همچنین شما را خنک نگه می‌دارد، پس می‌توانید دیگر بدون اینکه خسته و یا بیش از حد گرم شوید ورزش کنید. شناوری به معنی است که هیچ ضربه و یا تکان خوردنی نباشد.

اکثر حرکات عضلات متعدد را یک باره مورد هدف قرار می‌دهند. لگد زدن پاهای شما را گرم می‌کند . شناگر رقابتی و دارای گواهی مربیگری، کیم ایوانز می گوید:

 حتی فشار دادن دیوار یک تمرین تقویتی است که از ساق پاها به خوبی کار می‌کشد.

 آیا یک جسم قوی‌تر می‌خواهید؟ بر روی حرکات کرال سینه و یا پروانه‌ای تمرکز کنید. آیا به دنبال تقویت بالا تنه‌ هستید؟ حرکات  آزاد یا کرال پشت را امتحان کنید.

برای موفقیت بالا، سعی کنید حداقل دو بار در هفته شنا کنید و این راهنمایی‌ها از Evans را دنبال کنید:

لاک پشتی فکر کنید، نه خرگوشی. شنا سخت است، به خصوص در شروع کار. ایوانز می گوید ” کند پیش رفتن خوب است.” بهتر است قبل از افزایش سرعت یا فاصله، شکل و روش کار را یاد بگیرید.

سعی کنید در یک طول استخر شنا کنید (با روش و فرم درست و خوب). سپس به دو، سه و … افزایش دهید، ایوانز می گوید.

هنگامی که شما توانستید در حدود ۲۰۰ متر یا هشت طول را بدون توقف انجام دهید، سپس شما می‌توانید سرعت‌های را امتحان کنید.

استراحت در فواصل تمرین را امتحان کنید. برای چند دقیقه یا چند دور شنا کنید، سپس استراحت کرده و این کار را تکرار کنید. تمرین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه‌ای و یا ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری را مورد هدف خود قرار دهید.

فرم و روش خود را کامل کنید. هرچقدر فرم و روش شنای شما بهتر باشد، شنا کردن راحت‌تر است. نتیجه خوشحال کننده: بیشتر دوام می‌آورید.

ریلکس کردن بدن را امتحان کنید. اگر بدن خود را سفت کنید، در آب بسیار پایین می‌روید. باسن خود را نزدیکی سطح نگه دارید. حرکات خود را در آب ساده و موثر بکنید. بر روی افزایش طول هر حرکت تمرکز کنید. دست خود را دراز کنید و آب را بگیرید، و سپس آن را به پشت خود بکشید.

برای آزاد و کرال پشت، وقتی بازوی خود را دراز می‌کنید، بدنتان را بچرخانید. برای شنای پروانه و کرال سینه، از حرکت شناور استفاده کنید و بدن خود را به کار بگیرید.

لوازم مناسب داشته باشید. برخی از لوازم جانبی که شما ممکن است برای تمرین شنا خود مفید بدانید عبارتند از:

ملزومات

عینک آن‌ها از چشم‌های شما محافظت می‌کنند و دیدن در زیر آب را آسان تر. لازم نیست گران باشد. فقط مطمئن شوید که آنها خوب و راحت روی صورت قرار می‌گیرند و آب از آن‌ها عبور نمی‌کند.

لباس شنا لباس شنای زنانه دوتکه و یا مایو شورتی شنا را برای ساحل نگه دارید. هنگام شنا کردن برای تناسب اندام، لباس یکدستی را بپوشید که راحت است و برای شنا طراحی شده است.

چیزهای اضافی

Kickboard یک kickboard یا تخته‌ی شنا را برای شناور باقی ماندن هنگام تمرکز روی پاها و تنفس خود، امتحان کنید.

pullbuoy یک  pullbuoy را بین پاهای خود قرار دهید تا هنگام تمرکز بر روی بالا تنه‌ی خود شناور باقی بمانید.

باله  پوشیدن باله می تواند به شما  کمک کند تا ضربه آخر در پایان ضربه‌ی پای خود را تکمیل کنید و سخت از پاها کار بکشید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید