انتشار این مقاله


چه قوانينی را بايد رعايت كنيم تا روند پيری پوست كندتر شود؟

یکی از خوفناک‌ترین مسئله برای مردم، ترس از پیر شدن است. پوست شما اولین جایی است که می‌تواند تحت تاثیر پیری قرار گرفته و آثار پیری را به نمایش بگذارد! پس بهتر است کارهای لازم برای مراقبت از پوست را انجام دهیم تا با این آثار زجرآور دیرتر مواجه شویم

یکی از خوفناک‌ترین مسئله برای مردم، ترس از پیر شدن است. پوست شما اولین جایی است که می‌تواند تحت تاثیر پیری قرار گرفته و آثار پیری را به نمایش بگذارد! پس بهتر است کارهای لازم برای مراقبت از پوست را انجام دهیم تا با این آثار زجرآور دیرتر مواجه شویم…


کلاژن‌های پوست با بالاتر رفتن سن فرد تغییر می‌کنند که این اولین مرحله به سمت شل شدن پوست و ظاهر شدن خطوط است. در ادامه به ۹ کاری که شما ممکن است در طول روز آن‌ها را انجام دهید بدون اینکه بدانید (این کارها روند پیری را سریع‌تر میکنند) می‌پردازیم.

۱. پاکسازی مفرط پوست

همه‌ی ما گمان میکنیم که به وسیله‌ی پاکسازی مداوم پوست، سلول‌های مرده از پوست جدا شده و سبب تمیزی پوست میشود در حالی که با اینکار باعث می‌شویم پوست نازک‌تر شود و نتواند آب کافی را در خود نگه دارد که درنتیجه پوست خشک شده و مستعد پذیرش چین و چروک می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که روند پاکسازی را هر هفته دوبار، با ماده‌ی پاک‌کننده‌ی مناسب پوست خودتان، انجام دهید.


مقاله‌ی مرتبط: مراقبت از پوست‌های خشک


۲. سیگار کشیدن

جدا از تاثیر مخرب سیگار بر روی ریه و قلب، سیگار می‌تواند روند پیر شدن پوست را سریع‌تر کند. دود گرم خارج شده از سیگار پوست را تاحدی گرم کرده و باعث تغییر شکل و انعطاف‌پذیری فیلامان‌های کلاژن، کاهش ویتامین A و رطوبت پوست می‌شود.

۳. استفاده از پاک‌کننده‌های نامناسب

پاک‌کننده‌ها‌ی نامناسب چربی پوست را گرفته و پوست را خشک می‌کنند بنابراین مهم است که پاک‌کننده‌ی مناسب پوست خودتان را استفاده کنید که پوستتان هیدراته و حاوی چربی لازم بماند.

۴. استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب

تحقیقات نشان داده است که ۷۰% تغییرات بافت پوست تحت تاثیر اشعه‌ی خورشید است که به بافت نفوذ کرده و موجب کاهش قدرت انقباض پوست و فعال شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود. پس بهتر است به طور مداوم از ضدآفتاب‌های مخصوص پوست خود استفاده کنید.


مقاله‌ی مرتبط: برچسب‌ کرم‌های ضد‌آفتاب چه اطلاعاتی ارائه می‌دهند؟


۵. کم خوابیدن

کسانی که در طول شب کمتر می‌خوابند، سریع‌تر پیر می‌شوند. در طول شب بدن سلول‌های جدیدی می‌سازد و هورمون ملاتونین که به هورمون کند کردن روند پیری مشهور است، در طول شب ترشح می‌شود. پس بهتر است که در طول شب خواب کافی داشته باشید.

۶. ورزش نکردن

ورزش کردن به ساختن سلول‌های جدید کمک می‌کند و با رساندن خون و اکسیژن کافی به سلول‌ها باعث شادابی و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود. بنابراین ورزش کردن به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه، ۴ روز در هفته جوانی پوست را به ارمغان می‌آورد.

۷. استرس فراوان

استرس همانطور که برای اعصاب و بدن مضر است برای پوست نیز آسیب رسان است. با استفاده از راه‌های مقابله با استرس میتوانیم استرس خود را کنترل کرده و مانع از این‌گونه آسیب‌ها شویم.

۸. کثیف نگه‌داشتن پوست

همانطور که تمیزی بیش‌ازحد برای پوست مضر است، کثیفی آن نیز آسیب‌رسان است. وقتی شما پوستتان را کثیف نگه می‌دارید درواقع باعث می‌شوید که سم‌هایی که از بدن از طریق پوست دفع شده‌اند، روی آن باقی بمانند که این خود برای سلامتیِ نه تنها پوست، بلکه بدن مضر است.

۹. پاک نکردن آرایش موجود

همه‌ی کسانی که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند این را می‌دانند که نباید با لوازم آرایش خوابید! مواد آرایشي موجود روی پوست باعث جذب اکسیژن از سلول‌های پوست شده و باعث مردن آن‌ها شده و درنتیجه روند پیری را سریع‌تر می‌کند؛ بنابراین بهتر است آرایش خود را با مواد لازم بشویید. در هنگام غروب خورشید (عصر) پوست زمینه‌ی بهتری برای بهبودی و ایجاد سلول‌های تازه دارد.

پس برای شادابی و جوانی پوستتان بهتر است این ۹ قانون را رعایت بکنید.

یسرا واعظ


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید