انتشار این مقاله


چگونه خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهیم؟

در این مقاله خواهید فهمید ورزش، رژیم غذایی، و دارو چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را از بین ببرید. گاهی اوقات، تغییرات کوچک در شیوه زندگی واقعا می‌تواند احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد. این روش‌ها را گام به گام امتحان کنید. هر روز […]

در این مقاله خواهید فهمید ورزش، رژیم غذایی، و دارو چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را از بین ببرید.

گاهی اوقات، تغییرات کوچک در شیوه زندگی واقعا می‌تواند احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد. این روش‌ها را گام به گام امتحان کنید.

  1. هر روز کمی ورزش کنید

فعالیت فیزیکی متوسط ​​احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهد. ۳۰ دقیقه ورزش را که باعث پمپاژ قلب شما میود حداقل ۵ روز در هفته انجام دهید. پیاده روی سریع یا شنا برخی از گزینه‌های خوب هستند. در ۲ روز دیگر، ورزش‌های قدرتی، مانند بلند کردن وزنه را انجام دهید.

اگر یک برنامه فشرده دارید، انجام ورزش به قسمت‌های  کوچک تقسیم کنید. یک پیاده روی ۱۵ دقیقه‌ای در صبح و یکی دیگر قبل از ناهار را امتحان کنید.

  1. یک هدف معقول برای کاهش وزن تنظیم کنید

اگردارای اضافه وزن یا چاقی هستید، لازم نیست که برای  کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی لاغر بشوید. اگر ۵٪ تا ۱۰٪ از وزن خود را کم کنید، میزان کلسترول خود را بهبود بخشیده و فشار خون و سطح قند خون را کاهش می‌دهید.

  1. داروی قلب خود را مصرف کنید

بی عقلی به نظر می‌رسد، اماداروهای خود را از قلم نندازید. بسیاری از مردم داروهای خود را طبق روشی که دکتر گفته مصرف نمی‌کنند. آنچه از مصرف داروهای شما جلوگیری می‌کند بیابید، می‌تواند عوارض جانبی، هزینه، و یا فراموشی باشد. از دکتر خود کمک بخواهید.

  1. خوب بخورید

اگر به یک رژیم غذایی سالم بچسبد، می‌توانید احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی خود را کاهش دهد.

بشقاب خود را با انواع مختلف این مواد پر کنید:

  • میوه‌ها
  • سبزیجات
  • غلات سبوس دار
  • ماهی
  • گوشت کم چرب

غذاهای فرآوری شده و یا آماده که اغلب پر از نمک و شکر هستند اجتناب کنید. آن‌ها همچنین با مواد نگهدارنده پر شده‌اند.

  1. الکل بخورید، اما نه خیلی زیاد

خطر ابتلا به فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی.

برای بهره بردن بدون خطر، خود را در یک نوشیدنی در روز متوقف کنید؛ اگر زن هستید یک لیوان و  اگر یک مرد هستید ۲ لیوان.

  1. شکلات کمی بخورید

شکلات تیره مصرف کنید و مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده حداقل ۷۰٪ کاکائو هستند که سرشار از مواد مغذی است که به محافظت از صدای تیک تاک قلب شما کمک می‌کند.

وعده‌های خود را کوچک و کم کنید بنابراین وزن شما افزایش نمی‌یابد تا کار قلب خود را سخت تر کنید.

  1. سیگار نکشید

سیگار کشیدن به طور چشمگیری خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. با دکتر خود در مورد چگونگی ترک صحبت کنید. شما همچنین می‌توانید در حق دوستان و خانواده خود نیز لطفی کرده باشید زیرا دود سیگار نیز می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی شود.

  1. به علایم و نشانه‌ها توجه کنید

فقط امیدوار نباشید که آن‌ها را از بین بروند. اگر شما احساس هر چیز غیر معمولی، مانند تنگی نفس، تغییر در ریتم قلب، و یا خستگی شدید را داشتید، به دکتر خود مراجعه کنید. همچنین، مراقب درد در فک و یا کمر، تهوع یا استفراغ، تعریق، و یا علائم شبیه سرماخوردگی باشید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید