انتشار این مقاله


چگونه در حین هر تمرین ورزشی کالری بیشتری بسوزانیم؟

از هریک از حرکات ورزشی نهایت بهره‌وری را داشته باشید. شما چه یک وزرشکار حرفه‌ای و چه یک مبتدی باشید، زمانی که به ورزش کردن اختصاص می‌دهد می‌تواند محدود باشد. این امر سبب اهمیت یافتن هر دقیقه از زمانی که به آن اختصاص می‌دهید می‌شود. روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند به شما کمک می‌کنند […]

از هریک از حرکات ورزشی نهایت بهره‌وری را داشته باشید.

شما چه یک وزرشکار حرفه‌ای و چه یک مبتدی باشید، زمانی که به ورزش کردن اختصاص می‌دهد می‌تواند محدود باشد. این امر سبب اهمیت یافتن هر دقیقه از زمانی که به آن اختصاص می‌دهید می‌شود. روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند به شما کمک می‌کنند کالری‌هایی که در حین ورزش کردن می‌سوزانید افزایش پیدا کنند. با دکتر مجازی همراه باشید.

موزیک را فراموش نکنید

استفاده از یک playlist مناسب در حین ورزش کردن، راهی است که برای سوزاندن کالری بیشتر از نظر علمی تائید شده‌است. محققان دانشگاه ویکانسین از گروهی متشکل از مردان و زنان خواستند که به مدت ۸ دقیقه روی یک دوچرخه‌ی ثابت در دو حالت پخش موزیک و عدم پخش موزیک پدال بزنند. نتایج نشان می‌دانند در حالتی که این افراد همراه با موزیک ورزش می‌کنند، ضربان قلبشان به تعداد ۱۰ افزایش می‌یابد، سخت‌تر ورزش می‌کنند و ۷% کالری بیشتری می‌سوزانند.

یک شریک برای خود برگزینید

ورزش کردن با همراهی یک فرد با انگیزه می‌تواند ماشین کالری‌سوزی شما را تقویت کند! خصوصا زمانی که این فرد اندکی از شما بهتر باشد. محققان دانشگاه ایالت کنزاس دریافته‌اند افرادی که همراه با شخص دیگری به ورزش‌کردن می‌پردازند، از قدرت و فیتنس بیشتری نسبت به افرادی که به تنهایی، حتی چند برابر بیشتر از آنان ورزش می‌کنند، برخوردارند.

از عضلات بیشتری استفاده کنید

بدیهی است که به کار انداختن عضلات بیشتر سبب افزایش میزان کالری سوزی می‌شود. پس بهتر است زمانی که در حال دوین روی تردمیل، پیاده روی و .. هستید، حرکات بازو را نیز ضمیمه‌ی کارتان کنید.


مقاله‌ی مرتبط: سردردهای ورزشی


افرادی که به پیاده‌روی می‌پردازند، باید بدانند که هرچقد دستانشان را سریع‌تر حرکت دهند، حرکات پاهایشان را به همان میزان سرعت می‌بخشند.

ورزش مناسب خود را پیدا کنید

تمرین‌های شدید اینتروال گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کالری‌ سوزی هستند اما بسیاری از افراد، به علت دشواری این نوع از تمرینات، آنان را کنار می‌گذارند. دکتر دنیل فرانک، پروفسور حرکت‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا عقیده دارد بهتر است برای گرفتن بهترین نتیجه در کالری سوزی، نقطه‌ی زیر بیشینه‌ی تمرینی که می‌توانید شدت آن‌را تحمل کنید، پیدا کنید و به شکل منظم آن را انجام دهید.


مقاله‌ی مرتبط: بهترین روش کاهش وزن؛ ورزش‌های هوازی یا استقامتی؟


نشانه‌ی این نوع تمرینات، زمانی ظاهر می‌شود که تنفس شما به تدریج بریده بریده می‌شود و به سختی می‌توانید صحبت کنید.

از وزنه‌های پوشیدنی استفاده کنید

هر چقدر وزن بیشتری را تحمل کنید، بدنتان کالری‌های بیشتری را می‌سوزاند تا این وزن را به ادامه‌ی حرکت وا دارد. استفاده از وزنه‌های پوشیدنی که قابل اتصال به پاها و بازوها هستند می‌تواند این نقش را برای شما ایفا کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این عمل سبب افزایش یافتن کالری تا ۷% در پیاده‌روی متوسط و تا ۱۳% در پیاده‌روی در سطح شیب‌دار می‌شود.

از فشار استفاده کنید

می‌توانید از نیروی جاذبه‌‌ی زمین برای افزایش قدرت ورزش کردن خود در تمرینات پیاده‌روی، دو، دوچرخه‌سواری و … استفاده کنید. این عمل می‌تواند کالری‌سوزی را تا ۵۰% نسبت به سطوح صاف افزایش دهد.

اثر کافئین

کافئین موجود در قهوه سبب افزایش متابولیسم بدن و آسان‌تر شدن تمرینات ورزشی سخت می‌شود. بنابراین می‌توانید در زمان طولانی‌تری بدون خسته‌شدن ورزش کنید و کالری‌های بیشتری بسوزانید.


مقاله‌ی مرتبط: اینفوگراف: تأثیرات شگفت‌انگیز کافئین در انسان


موتور خود را خنک نگه‌داری کنید!

نوشیدن چند لیوان آب خنک در حین ورزش کردن می‌تواند میزان متابولیسم بدن شما را تا ۵% افزایش دهد؛ چرا که بدن تلاش بیشتری برای متعادل کردن دمای بدن استفاده کند. به‌علاوه، یک نوشیدنی خنک پیش از ورزش کردن می‌تواند شما را با نشاط‌تر کند تا تلاش بیشتری برای سوزاندن کالری کنید.

متمرکز شوید

مشاهده‌ی تلویزیون، کارکردن با گوشی همراه، یا مطالعه‌ی یک مجله در حین ورزشی ایستا، با وجود این‌که کالری می‌سوزاند، اما مانع رسیدن تلاش شما به بیشینه‌ی خود می‌رسد. در ین ورزش کردن بهتر است فقط و فقط روی عملکردهای بدن خود نظیر میزان تنفس و یا ضربان قلب متمرکز شوید. این کار موجب می‌شود که تلاشی ممتد برای ادامه دادن داشته‌باشید و کالری بیشتری بسوزانید.

 

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید