انتشار این مقاله


رفع سیاهی زیر چشم

لکه‌ی سیاه دور چشم در اکثر افراد دیده می‌شود که درواقع نشان‌دهنده‌ی خستگی،کمبود خواب یا استرس و بیماری است.

لکه‌ی سیاه دور چشم در اکثر افراد دیده می‌شود که درواقع نشان‌دهنده‌ی خستگی،کمبود خواب یا استرس و بیماری است.

با افزایش سن پوست نازک‌تر شده و ورید‌ها واضح‌تر و به صورت لکه‌ی سیاه زیر چشم نمایان می‌شوند.دربعضی مواقع بیماری،سوتغذیه و مصرف بعضی از دارو‌ها نیز منجر به ایجاد این نوع از لکه‌ها می‌شود.در ادامه به چند راه برای کاهش تیرگی زیر چشم اشاره می‌شود:

۱.مخلوط کردن ۱/۲ قاشق چای‌خوری آرد و مقدار کمی پودر زردچوبه، ۱/۲ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو، ۱/۲ قاشق چای‌خوری آب گوجه و قرار دادن آن به مدت ۲۰ دقیقه در زیر چشم و سپس می‌توان آن را با پنبه‌ی مرطوب به آرامی پاک کرده و اجازه دهیم تا خشک شود.

۲. تهیه‌ی ۱/۲ لیوان از خیار و آب آن که میتوان پد‌های بهداشتی را به آن آغشته کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی چشم قرار دهید.این کار باعث افزایش آرامش چشم و نواحی اطراف خواهد شد.

۳. روش بالا را می‌توان به جای خیار از سیب‌زمینی خام و مایع خارج شده از آن استفاده کرد و دوباره آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی چشم قرار داد.

۴. ۲-۳ عدد بادام را در طول شب در آب قرار دهید و سپس آن‌ها را له کرده و در مناطق زیر چشم به مدت ۳۰ دقیقه قرار داده و به آرامی بشویید.برای تاثیر بیشتر،این کار را به مدت ۳ ماه انجام دهید.

۵. ماساژ دادن زیر چشم با روغن بادام. این روش را دو بار در روز به مدت ۳ هفته انجام دهید.شما می‌توانید به جای روغن بادام از روغن ویتامینE نیز استفاده بکنید.

۶. تهیه‌ی خمیر از نعناع تازه و قرار دادن آن به مدت ۲۰ دقیقه و شستن آن.

۷.نوشیدن آب کافی و داشتن خواب کافی به مدت ۷-۸ ساعت

۸. نوشیدن آب گوجه همراه با یک قاشق چای خوری از آب لیمو و کمی نمک.

هیچکدام از این راه‌ها یکباره نمی‌توانند کمکی به رفع تیرگی زیر چشم کنند. بهتر است هرکدام را حداقل به مدت ۱۵-۲۰ روز انجام دهید تا نتیجه‌ی مورد نظر را بگیرید.

یسرا واعظ