انتشار این مقاله


قدرت شیطانی نوشیدنی‌های انرژی‌زا

آیا نیاز به انرژی دارید؟ این مقاله به شما نشان می‌دهد که چرا نوشیدنی‌های انرژی‌زا راه به دست آوردن آن نیستند. ببینید که نوشیدنی‌های انرژی می‌تواند با بدن شما چه بکنند و چرا باید به جای آن از آب استفاده کنید. دزد‌های خواب: نوشیدنی‌های انرژی‌زا شما را خسته می‌کنند از مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا در فصل […]

آیا نیاز به انرژی دارید؟ این مقاله به شما نشان می‌دهد که چرا نوشیدنی‌های انرژی‌زا راه به دست آوردن آن نیستند. ببینید که نوشیدنی‌های انرژی می‌تواند با بدن شما چه بکنند و چرا باید به جای آن از آب استفاده کنید.

دزد‌های خواب: نوشیدنی‌های انرژی‌زا شما را خسته می‌کنند

از مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا در فصل امتحانات خودداری کنید. آن‌ها به شما دوز بسیار بالایی از کافئین می‌دهند، اما در نهایت به شما آسیب خواهند زد.

بعضی از آن‌ها بیش از هشت برابر یک قوطی نوشیدنی گازدار کافئین دارند! که این می‌تواند به خواب رفتن را دشوارتر بکند و فردا، زمانی که واقعا نیاز به انرژی برای حل تست در آزمون دارید، باعث خستگی شما بشود. آیا هنگام مطالعه چرت می‌زنید؟ بلند شوید و چند حرکت کششی انجام دهید. برای دریافت بیشترین انرژی، حداقل ۸ و نیم  ساعت خواب داشته باشید.

شکنندگان قلب: کافئین بیش از حد

حتی اگر بخواهید فقط جرعه‌ای نوشیدنی انرژی‌زا را برای صبحانه مصرف کنید، خیلی دور از زمان خواب، آن‌ها هنوز هم برای شما خوب نیستند.

تمام کافئین موجود در نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌تواند به قلب شما صدمه بزند و کافئین بیش از حد می‌تواند باعث شود قلب شما به سرعت بتپد. برخی از افراد مشکلات قلبی مانند حملات قلبی داشته‌اند و ممکن است از اوردوز در اثر خوردن نوشیدنی‌های انرژی‌زا بمیرند.

افزایش دهندگان اضطراب

آیا تا به حال پس از خوردن نوشیدنی‌های انرژی‌زا متوجه شده‌اید که یک جای کار می‌لنگد؟ شاید شما شروع به تند صحبت کردن بکنید و یا همه چیز برایتان اذیت کننده و مزاحم باشد. قلب شما تخته گاز می‌رود و ذهن‌تان به سرعت حرکت می‌کند. کافئین یک محرک است، پس همه چیز را در بدن شما تسریع می‌کند و می‌تواند شما را بر روی لبه‌ی پرتگاه قرار دهد.

به علاوه، هنگامی که تحت فشاری و استرس هستید و به کافئین پناه می‎‌برید، اجتناب از مواد غذایی به درد نخور و استفاده از سوخت سالمی که به شما انرژی واقعی می‌دهد سخت خواهد بود.

باعث عرق می‌شود: (زشت و خجالت‌آور)

آیا تا به حال بسیار عصبی و شروع به عرق‌‌‌کردن شده‌اید؟ همین اتفاق زمانی که کافئین بیش از حد باعث تسریع فعالیت‌های بدن شما می‌شود، می‌افتد. برای خلاص شدن از عرق و احساس عصبیتی که از نوشیدنی‌های انرژی‌زا دریافت می‌کنید، شروع به آن‌ها بکنید. وقتی ‌می‌خواهید ترک کنید، این کار را به آرامی و در طول زمان انجام دهید. در طول چند روز یا چند هفته مقدار آن را کاهش بدهید. در این صورت شما بیشتر قادر خواهید بود ترک کنید تا اینکه سعی کنید به طور ناگهانی از خوردن آن‌ها اجتناب کنید.

اضافه کردن کالری‌

علارغم آنچه که تبلیغات در مورد گیاهان خاص و مواد افزودنی می‌گویند، نوشیدنی‌های انرژی‌زا واقعا هیچ مواد مغذی سالمی ندارند. در عوض، آن‌ها سرشار از شکر هستند. بعضی از آن‌ها معادل بیش از ۱۲ قاشق چای خوری شکر دارند که بیش از قند موجود در دو وعده بستنی (۱ فنجان) است. تمام چیزهای شیرین می‌توانند شما را در وزن ناسالم قرار دهند.

بنابراین به جای آن آب بنوشید. بهترین راه برای آبرسانی به بدن که می‌تواند شما را پرانرژی نگه دارد.

آن‌ها اسید معده را افزایش می‌دهند

کافئین موجود در نوشیدنی‌های انرژی‌زا باعث می‌شود معده اسید بیشتری را تولید کند که می‌تواند منجر به دل درد بشود.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا همچنین ممکن است مواد دیگر داشته باشند باعث ایجاد مشکل در شکم شود. به عنوان مثال، گیاه جینسنگ که در بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی‌زا وجود دارد، تحمل آن می‌تواند برای معده شما سخت باشد.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا و ایجاد سردرد

کافئین موجود در نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌تواند سبب ایجاد سردرد شود و این آخرین چیزی است که در هنگام یک آزمون و یا انجام تکالیف نیاز دارید.

در عوض، از راه طبیعی انرژی خود را افزایش دهید: در هنگام مطالعه که بیش از یک ساعت طول می‌کشد،  زمانی را برای استراحت اختصاص دهید تا بلند شوید و چند دقیقه حرکت کنید.

قدم زدن باعث جریان یافتن خون و اکسیژن رسانی به مغز برای کمک به تامین انرژی خواهد شد.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید