انتشار این مقاله


افزایش خطر تحلیل دیسک کمر با یائسگی

با افزایش سن، کمر درد مسئله شایعی به نظر رسیده و مردان و زنان بسیاری از این مشکل رنج می‌برند. بر اساس پژوهشی که اخیرا در کشور چین صورت گرفته است، یائسگی با شدت تحلیل دیسک کمر ارتباط دارد. نتایج این پژوهش در نشریه مجمع یائسگی آمریکای شمالی (NAMS) منتشر شده است. شواهد موجود بر […]

با افزایش سن، کمر درد مسئله شایعی به نظر رسیده و مردان و زنان بسیاری از این مشکل رنج می‌برند. بر اساس پژوهشی که اخیرا در کشور چین صورت گرفته است، یائسگی با شدت تحلیل دیسک کمر ارتباط دارد.

نتایج این پژوهش در نشریه مجمع یائسگی آمریکای شمالی (NAMS) منتشر شده است. شواهد موجود بر تاثیر کمبود استروژن بر روی تحلیل دیسک کمر دلالت دارند؛ چنانچه قبلا فواید هورمون درمانی پس از یائسگی، در ارتباط با دیسک کمر شناخته شده بود‌.

این مطالعه بر روی ۱۵۶۶ زن و ۱۳۸۲ مرد منتخب همسن صورت گرفت تا مقایسه بهتری بین مردان و زنان یک رده سنی انجام گیرد. طول دیسک کمر این افراد با MRI اندازه‌گیری شد. نتیجه آنکه در سنین قبل از یائسگی زنان، مردان همسن بیشتر مستعد تحلیل دیسک بوده اما در سنین پس از یائسگی این شرایط برعکس می‌گردد. بیشترین تفاوت در میزان خطر ابتلا در ۱۵ سال اول پس از یائسگی دیده شد. گرچه به عقیده پژوهشگران تحقیقات بیشتری بایستی در ارتباط با این امر صورت بگیرد.

دکتر Joann Pinkerton مدیر اجرائی NAMS بیان می‌کند:

این پروهش بیانگر آن است که یائسگی با تحلیل شدید دیسک کمر مرتبط است. پیشگیری از این امر شاید مزیت دیگر هورمون درمانی در زنان در سنین پس از یائسگی باشد.


مقالات مرتبط: کمردرد | استفاده طولانی مدت ازاستروژن پس از یائسگی و آسیب‌های آن


مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید