انتشار این مقاله


۱۰ دلیل که چرا باید صبحانه بخورید

آیا صبحانه واقعا ضروری است؟

سوال آیا صبحانه واقعا ضروری است؟ بله، جوابی شگفت­‌انگیز برای این سوال شما وجود دارد. پاسخی که متخصصان پزشکی و کارشناسان تغذیه به آن می­‌دهند. صبحانه نه تنها ضروری است بلکه مهم­ترین وعده­‌ی غذایی شما در روز است. آیا تا به حال از خود پرسیده‌­اید چرا؟
در ادامه، ۱۰ دلیل قانع­‌کننده برای این­که چرا نباید صبحانه فردا و پس­فردا و روزهای بعدیتان را از وعده­‍‌های غذایی خود حذف کنید، آورده شده‌­است.

شروع روز

صبحانه، پس از یک دوره‌­ی ۸ ساعته یا بیشتر دوری از غذا، به سرعت متابولیسم روزانه، فعالیت عضلات و فکر شما را راه می­اندازد.

بی­خیال نباشید

نخوردن صبحانه، باعث می­‌شود روز خوبی را آغاز نکنید. به­‌جای بد­خلق شدن در طول روز، صبحانه بخورید تا روز پیش­روی خودتان را با انرژی مثبت سپری کنید.

کارایی فکر خود را بالا ببرید

تحقیقات پزشکی نشان می­‌دهند که کودکانی که صبحانه نمی­‌خورند، نسبت به کودکانی که صبحانه‌­ی خود را حذف نمی­‌کنند، بی­‌روح­‌تر، بی­‌علاقه و تحریک­‌پذیر­تر هستند.

تاثیر وعده­‌ی غذایی دوم

خوردن صبحانه بدن شما را برای متابولیزه کردن بهتر ناهار آماده می­‌کند. این اثر بیوشیمیایی که اثر وعده دوم نامیده می‌­شود، در کنترل بهتر قند خون تاثیر دارد که به معنی تمایل کمتر به صرف میان ­وعده­‌ها می‌­باشد.

مدت زمان بیشتری سیر بمانید

صبحانه­‌های مانند تخم مرغ یا ماست یونانی که حاوی پروتئین‌­های ضروری مورد نیاز بدن و کربوهیدرات می‌­باشد، شما را تا زمان ناهار سیر نگه­‌می‌­دارد.

با خوردن صبحانه وزن کمتری داشته­ باشید

تحقیقات پزشکی نشان ­می­‌دهند که افرادی که صبحانه را در برنامه غذایی خود دارند عموما وزن کمتری نسبت به افرادی که صبحانه را حذف می‌­کنند، دارند. چرا؟ زیرا زمانی ­که شما این وعده را حذف می­‌کنید، تمایل بیشتری برای صرف یک ناهار سنگین­‌تر خواهید داشت.

ریتمی سالم به زندگیتان ببخشید

شروع یک روز با یک صبحانه مغذی شما را در مسیر تغذیه درست و رفتار سلامت در طول روز قرار می‌­دهد.

تقویت و انرژی

خوردن صبحانه‌ه­ای غنی از فیبر و کربوهیدرات شما را تقویت می­‌کند و در طول روز در وضعیت آماده­‌باش قرار می­‌دهد.

کلسترول بهتر

محققان آمریکایی ژورنال تغذیه به رابطه­‌ی صبحانه­‌ی سلامت و درجات کلسترول و انسولین سالم در بدن پی برده‌­اند.

الگو باشید

با هر روز خوردن صبحانه، یک الگوی خوب برای فرزندانتان باشید.

ساناز نوری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید