انتشار این مقاله


چگونه قلب خود را تخریب می‌کنید

دکترمجازی در این مقاله پنج عادت نامطبوع را نشان می‌دهد که قلب شما را در معرض خطر قرار خواهند داد. هیچکس نمی‌خواهد به قلب خود آسیب برساند اما با گذشت زمان، برخی عادت‌های بد می‌توانند اضافه شوند و عوارض خود را برجای بگذارند. شما ممکن است با تغییر آنچه که انجام می‌دهید از چیزی که […]

دکترمجازی در این مقاله پنج عادت نامطبوع را نشان می‌دهد که قلب شما را در معرض خطر قرار خواهند داد.

هیچکس نمی‌خواهد به قلب خود آسیب برساند اما با گذشت زمان، برخی عادت‌های بد می‌توانند اضافه شوند و عوارض خود را برجای بگذارند.

شما ممکن است با تغییر آنچه که انجام می‌دهید از چیزی که فکر می‌کنید قدرت بیشتری داشته باشید.

دونالد لویید جونز، متخصص قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه شمال غربی Feinberg ، می‌گوید:

 دلیل بسیار زیادی وجود دارد تا بر این باور باشیم که می‌توانید سابقه خانوادگی خود را مغلوب کنید یا زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر را داشته باشید.

اگر فهمیدید که هریک از ۵ اشتباه زیر را انجام می‌دهید، به خاطر قلب‌تان رفتار خود را تغییر دهید:

اشتباه: بیش از حد می‌نشینید

ممکن است شنیده باشید که “نشستن سیگار کشیدن جدید است”. این جمله درست است؛ صرف زمان زیاد در حالی که نشسته‌اید برای شما بد است. به گفته جراح عمومی، اشخاصی که زیاد یک جا بدون تحرک می‌نشینند تقریبا دو برابر کسانی که بیشتر فعال هستند، بیشتر احتمال دارد به بیماری قلبی ابتلا شوند.

کمبود ورزش می‌تواند از طرق مختلف به قلب شما آسیب برساند. به عنوان مثال، می‌تواند به فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم منجر شود.

منظور از حرکت کردن، بدنسازی نیست شما باید بیشتر در طول روز خود حرکت کنید.

اصلاح:

حتی یک مقدار کم می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. از صندلی خود بیشتر در محل کار بلند شوید. حداقل ۳۰ دقیقه تمرین متوسط ​​(مثل پیاده روی سریع) در بیشتر روزهای هفته برای خود هدف قرار دهید.

اشتباه: از نشانه‌های خطر چشم پوشی می‌کنید

آیا سعی می‌کنید خودتان را متقاعد کنید که ناراحتی در سینه شما فقط سوزش سر دل است؟ ممکن است این مورد باشد، اما همچنین می‌تواند نشانه‌ای هشدار دهنده باشد که یک بیماری یا حمله قلبی دارید.

مارک اورمن، متخصص قلب و عروق در موسسه قلب Cedars-Sinai در لس آنجلس می گوید:

حتی یک فرصت را هم برای محافظت از خود از دست ندهید.

اصلاح:

اگر شما هر کدام از علائم زیر را داشته باشید، با شماره اوژانس تماس بگیرید. درمان سریع می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

  • درد یا ناراحتی قفسه سینه
  • کوتاهی ناگهانی نفس‌ها
  • ناراحتی در یک یا هر دو دست یا پشت، شانه، گردن یا فک
  • خستگی غیرمعمول

اشتباه: از چک‌آپ کردن طفره می‌روید

حتی اگر احساس خوبی داشته باشید، نمی‌توانید بدون هیچ گونه تستی بدانید که قلب‌تان چگونه عمل می‌کند. دکتر شما برنامه‌ای را برای مواردی که نیاز دارید خواهید داشت.

اصلاح:

قرار ملاقاتی را تعیین کنید. می‌توانید فشار خون، کلسترول و قند خون خود را آزمایش کنید. درمان این شرایط تغییر زیادی را برای قلب ایجاد می‌کند.

لویید جونز می گوید حتی اگر شما سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی را نداشته باشید، باید یک وقت ملاقات تععین کنید تا حداقل هر ۵ سال این سطوح را آزمایش کنید. فشار خون شما یک استثنا است. شما باید آن را هر سال پس از ۴۰ سالگلی بررسی کنید.

اشتباه: شما تحت فشار هستید

این فشار هم شامل تقاضای فیزیکی پوند‌ها و وزن اضافی و هم شامل فشار روانی مکرر است. با گذشت زمان، هر دو می‌توانند به بدن شما آسیب برسانند.

اصلاح:

با پزشک خود در مورد چگونگی کاهش وزن صحبت کنید. حتی یک تغییر کوچک می‌تواند تاثیر بزرگی داشته باشد. فقط کاهش وزن ۵ تا ۱۰ درصد می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی شما را کاهش دهد.

مهارت های مدیریت استرس خود را افزایش دهید. ممکن است مدیتیشن انجام دهید، بدنسازی کنید، با عزیزان خود وقت بگذرانید، در طبیعت بیرون بیایید و یا هر چیز دیگری که سالم هستند و از آن لذت می‌برید را انجام دهید.

اشتباه: سیگار می‌کشید

سیگار کشیدن فقط برای ریه‌های شما مضر نیست. سیگار یکی از دشمنان بزرگ قلب شماست.

اگر از یک بسته سیگار در روز استفاده کنید، نسبت به فردی که هرگز سیگار نکشید، احتمال حمله قلبی در شما بیش از دو برابر است.

چرا؟ لویید جونز می گوید:

بسیاری از مواد شیمیایی موجود در دود سیگار به جریان خون منتقل می‌شوند و به پوشش داخلی شریان‌ها آسیب می‌رسانند.

اصلاح:

هر چیزی را که می‌تواند این عادت را برهم بزند، انجام دهید. مهم نیست که چه مدت سیگار می‌کشید، ترک سیگار می‌تواند کمک کند که قلب و عروق خونی به حالت عادی برگردند و می‌تواند خطر بیماری قلبی و حملات قلبی را کاهش دهد.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید