انتشار این مقاله


اندره بوچلی

اندره بوچلی خواننده مفهومی است که موفقیت‌های بسیاری داشته و برای کار با لوسیانو پاواروتی شناخته می‌شود. خلاصه اندره بوچلی در ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۵۸ درلاجاتیکو ایتالیا متولد شد. زمانی که کودک بود نواختن پیانو، فلوت و ساکسیفون را آموخت. از زمان تولد چشم‌هایش مشکل داشت و در سن ۱۲ سالی حین حادثه‌ای درفوتبال کور […]

اندره بوچلی خواننده مفهومی است که موفقیت‌های بسیاری داشته و برای کار با لوسیانو پاواروتی شناخته می‌شود.

خلاصه

اندره بوچلی در ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۵۸ درلاجاتیکو ایتالیا متولد شد. زمانی که کودک بود نواختن پیانو، فلوت و ساکسیفون را آموخت. از زمان تولد چشم‌هایش مشکل داشت و در سن ۱۲ سالی حین حادثه‌ای درفوتبال کور شد. فرصت بزرگ او زمانی فراهم شد که یک نوار دمو به دست لوسیا پاواروتی رسید. آلبوم او در سال ۱۹۹۵ عملکرد خوبی در اروپا نداشت ولی قطعه Sogno در سال ۱۹۹۹ به موفقیت‌های بین‌المللی دست پیدا کرد. امروزه از اون به عنوان یکی از خواننده‌های محبوب در جهان یاد می‌شود.

سال‌های ابتدایی زندگی

او در ۲۲ سپتامبر ۱۹۵۸ در لاجاتیکو ایتالیا متولد شد و در همان سال‌های اول به موسیقی علاقه نشان داد. زمانی که نواختن پیانو را شروع کرد شش سال داشت. بعدا فلوت و ساکسیفون را نیز آموخت، گاهی اوقات نیز در دورهمی‌های خانوادگی یا در مدرسه از او خواسته می‌شد که بخواند. از زمان تولد مشکلی در بینایی‌اش وجود داشت که در ۱۲ سالگی با جراحتی حین فوتبال به کوری منجر شد.

بر اساس نوشته‌های وبسایت او، اولین بار مزه‌ موفقیت را در سال ۱۹۷۰ در یک مسابقه خوانندگی چشید. او به پروش استعدادش ادامه داد و صدا را نزد لوسیانو بتارینی آموخت. والدین او می‌خواستند او وکیل شود و بنابراین او در دانشگاه پیزا حقوق خواند و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق به عنوان وکیل دادگاه منصوب شد. اما موسیقی‌اش را رها نکرد. بوچلی توسط فرانکو کورلی آموزش دید و برای تمرین درس‌هایش در کافه‌ها پیانو می‌زد.

هنرمند مشهور ایتالیایی

یکی از دفعاتی که شانس به بوچلی روی آورد زمانی بود که او یک نوار دمو به نام “Miserere” برای زوچرو فورنسیاری ضبط کرد که متنش توسط گروه U2 Bono نوشته شده بود. آن ترک ضبط شده توسط لوسیانو پاواروتی شنیده شد. پس از آن پاواروتی، فورنسیاری را تشویق کرد که از بوچلی در آهنگی استفاده کند. در نهایت بوچلی و پاواروتی “Miserere” را با یکدیگر اجرا کردند که در سراسر اروپا سروصدای زیاد به پا کرد.

این خواننده در حال رشد، بوچلی، در فستیوال Sanremo در سال ۱۹۹۴ شرکت کرد. او در بخش تازه‌واردان بهترین افتخارات را برنده شد. در همان سال بوچلی در ایتالیا اولین آلبومش (Il Mare Calmo Della Sera  (را منتشر کرد که در مدت زمان کوتاهی سر و صدای زیادی در اروپا به پا کرد که به “Con Te Partiro” معروف شد. آهنگی هم به نام “Time to Say Goodbye,” از آلبوم Romanza در سال ۱۹۹۷ منتشر شد که به همراه سارا برایتمن خوانده شده بود و بسیار محبوب شد.

در سال ۱۹۹۹، بوچلی با انتشار آلبوم Sogno، خودش را به یک خواننده احساسی بین‌المللی تبدیل کرد. قطعه موفق این آلبوم The Prayer است که به همراه سلن دیون خوانده شده است. آلبوم‌های محبوب دیگری شامل Cieli di Toscana در سال ۲۰۰۱ و Amore در سال ۲۰۰۶ به دنبال آن منتشر شد. او همچنین جایزه گرمی را در بخش بهترین هنرمند جدید در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ برای Sogno و The Prayer بدست آورد.

علاوه بر مجموعه‌ها و کارهای مشترک، بوچلی تعداد زیادی آلبوم ضبط شده در استدیو و زنده نیز منتشر کرده است: viaggio italiano در سال ۱۹۹۵، aria: the opera album در سال ۱۹۹۸، sacred arisa در سال ۱۹۹۹، Verdi در سال ۲۰۰۰، cieli di Toscana در سال ۲۰۰۱، sentiment در سال ۲۰۰۲، andrea در سال ۲۰۰۴، amore در سال ۲۰۰۶، under the desert sky در سال ۲۰۰۶، incanto در سال ۲۰۰۸، vivere live in Tuscany در سال ۲۰۰۸، my Christmas در سال ۲۰۰۹ و concerto: one night on central park در سال ۲۰۱۱.

به تازگی و در آلبوم Passione در سال ۲۰۱۳، بوچلی با جنیفر لوپز و نلی فورتادو همکاری کرده است. او همچنین به  پلاسیدو دومینگو و آنا ماریا مارتینز در manon lescaut سال ۲۰۱۴ پیوست.

در سال ۲۰۱۵ بوچلی پانزدهمین کار استدیویش به نام Cinema را منتشر کرد. این هنرمند وقت زیادی برای ساخت آلبومی با آهنگ‌های فیلم‌های مورد علاقه‌اش که در اصل توسط خواننده‌هایی مثل فرانک سیناترا و ماریو لانزا خوانده شده بودند، گذاشت. این آلبوم بازگردانی‌ای از قطعات آهنگ مورد علاقه او از جمله maria (برای فیلم west side storymoon river (برای فیلم breakfast in tiffanyNo Llores Por Mi Argentina (برای فیلم Evita) و por uno cabeza (برای فیلم scent of a woman). همچنین این آلبوم توسط آریانا گرنده و نیکول شرزینگر دو نفره خوانده شده است.

در همان سال، او در مقابل پاپ فرانسیس در خلال دیدار تاریخی پاپ از ایالات متحده آهنگ The Lord’s Prayer را خواند. بوچلی در مورد این اجرا به مجله تایم گفت:

داشتن شانس مجدد برای اجرا در مقابل پدر روحانی که من اعتقادی خالص و عمیق به وی دارم و پیشکش همکاری خاضعانه‌ام به عنوان یک کاتولیک مشتاق، افتخار بزرگی برای من است. سنت آگوستین به ما یادآوری می‌کند که خواندن شکل خارق‌العاده‌ای از عبادت است و این هدف، نیت و کار من است: عبادت با یکدیگر.

زندگی شخصی

بوچلی با همسر اولش، انریکا، در سال ۱۹۹۳ ازدواج کرد. این زوج قبل از اینکه در سال ۲۰۰۲ از یکدیگر جدا شوند، صاحب دو پسر به نام‌های آموس و متیو شدند.

در همان سال، بوچلی با ورونیکا برتی که مدیر برنامه‌های وی شد، ملاقت کرد. این زوج در سال ۲۰۱۲ دختری به نام ویرجینیا به دنیا آوردند و در مارچ  سال ۲۰۱۴ طی جشنی در لیورونو ایتالیا با یکدیگر ازدواج کردند. این هنرمند ایتالیایی در آن زمان ۵۵ سال داشت در حالی که عروس جدیدش ۳۰ سال داشت.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید