انتشار این مقاله


۹ چیز درباره‌ی افراد شاد

خلاصه‌ای که علم درباره ی افراد شاد می‌گوید را در این مقاله بخوانید:

همه می‌خواهند خوشحال باشند، به همین دلیل است که علم شادی در سال‎‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. محققان شروع به انجام گزارش‌هایی بر روی شادی در سرتاسر جهان و روان‌شناسی مثبت‌گرا که بر روی چیزی که موفقیت‌های فردی و جمعی را شکل می‌دهد و باعث پیشرفت جامعه می‌شود، کردند.
در واقع در حال حاضر ما در مورد چگونگی رابطه رفتارهای خاص، نگرش‌ها، انتخاب‌ها و شادی اطلاعات کمی داریم. بیشتر تحقیقات پیرامون این موضوع، فقط روابط را کشف می‌کند.
محققان فکر می‌کنند که تقریبا ۴۰ درصد از شادی ما تحت کنترل خودمان است و بقیه را ژنتیک و عوامل خارجی تعیین می‌کنند. این بدین معناست که ما برای شادی خود کارهای زیادی می‌توانیم انجام بدهیم.


مقاله مرتبط: راز شادی چیست؟


در اینجا به نه راه ارتقا شادی که توسط علم تایید شده، اشاره می‌کنیم:

۱. روابط احساسی ضروری هستند. یک مطالعه عظیم، صدها مرد را بیش از هفتاد سال مورد مطالعه قرار داد و به این نتیجه رسید که شادترین (و سالم‌ترین) افراد کسانی هستند که روابط مستحکمی با کسانی ایجاد کردند که به پشتبانی آنان اطمینان داشته‌اند.

۲. زمان پول را شکست می‌دهد. تعدادی مطالعه نشان می‌دهد که افراد شادتر ترجیح می‌دهند که در زندگیشان وقت بیشتری داشته باشند، نه پول بیشتر. به نظر می‌رسد حتی تلاش برای نزدیک شدن به این ذهنیت نیز منجر به رضایت بیشتر در افراد می‌شود.


مقالات مرتبط: 


۳. اما این کمک می‌کند که پول کافی برای پرداخت قبوض داشته باشید. طبق یافته‌های تحقیقات شاد بودن و سطح درآمدی افراد در ارتباط با یکدیگرند. البته میزان این درآمد با توجه به هزینه‌های زندگی می‌تواند متفاوت باشد.

۴.این که از بوییدن گل‌های رزها دست برداریم کار اشتباهی است. مردمی که کم کم چیزهای خوب را در زندگیشان منعکس می‌کنند، رضایت بیشتری دارند.

۵. فعالیت‌های توام با محبت باعث تقویت خلق و خو می‌شود. دوستانتان را به فرودگاه برسانید یا یک بعدازظهر را صرف کارهای داوطلبانه کنید. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که از این دست فعالیت‌ها انجام می‌دهند، شادتر هستند.

۶. عرق کردن به معنای سوزاندن کالری بیشتر است. مطالعات نشان می‌دهد که افزایش سطح فعالیت‌های فیزیکی با افزایش سطح شادی در فرد در ارتباط است. ورزش کردن به تسکین دادن علائم بعضی از بیماری‌های روانی کمک می‌کند.


مقاله‌ی مرتبط: بهترین روش کاهش وزن؛ ورزش‌های هوازی یا استقامتی؟


۷.خوش‌ گذرانی ارزشمندتر از وسایل است. اگر مردم به جای اینکه پولشان را صرف خرید وسایل کنند آن را برای کسب تجربه‌های جدید خرج کنند، شادتر خواهند بود. همچنین محققان دریافتند که خرید چیزهایی که به شما اجازه می‌دهد تجربه داشته باشید (مانند کفش صخره نوردی یا کتاب جدیدی برای خواندن) نیز می‌تواند باعث افزایش خوشحالی در فرد شود.

۸. این به شما کمک می‌کند که در لحظه زندگی کنید. چندین مطالعه یافته‌اند که افرادی که مدیتیشن‌های ذهنی انجام می‌دهند، تجربه بهتری از خوب بودن را دارند.

۹. بودن با دوستان، یک گذران وقت عالی است. تعامل با دوستانی که گهگاه یکدیگر را می‌بینند می‌تواند منجر به شادتر شدن افراد شود و دوستی صمیمی به خصوص با افراد شاد می‌تواند به شدت بر روی شادی شما اثر مثبت بگذارد.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید