انتشار این مقاله


۱۱ سوالی که هر کس باید از خود بپرسد 

خودآزمایی که می‌تواند به رشد شخصی و تصمیمات بهتر منجر شود. البته جذب بیش از حد خود یک قدم به سوی خودشیفتگی است، اما برخی افراد به اندازه کافی درونی نمی‌نگرند. همانطور که سقراط گفت: زندگی  آزموده نشده ارزش زندگی ندارد. به این ترتیب، در اینجا برخی سوالاتی مطرح می‌شود که اکثر مردم در برخی […]

خودآزمایی که می‌تواند به رشد شخصی و تصمیمات بهتر منجر شود.

البته جذب بیش از حد خود یک قدم به سوی خودشیفتگی است، اما برخی افراد به اندازه کافی درونی نمی‌نگرند. همانطور که سقراط گفت:

زندگی  آزموده نشده ارزش زندگی ندارد.

به این ترتیب، در اینجا برخی سوالاتی مطرح می‌شود که اکثر مردم در برخی مواقع از خودشان پرسیده‌اند اما ارزش دوباره دیدن را دارند:

چه زمانی خوشحال‌تر از همیشه بودم؟

برای کمک به حفظ حافظه خود، ممکن است بخواهید از لحاظ زمانی از زندگی خود گذر کنید یا در مورد فعالیت‌های زندگی خود فکر کنید: کار، مدرسه، تعطیلات، سرگرمی ها و روابط.

چه کاری را باید بیشتر انجام دهم؟

مطمئن نیستید؟ ممکن است فکر کردن در مورد دستاوردهای اخیر یا گذشته که طی آن شما از روند لذت برده‌اید کمک کننده باشد.

چه کاری را باید کمتر انجام دهم؟

میتوانید با لیست کردن اشتباهات خود و جستجوی موضوعات مشترک در میان آنها کارهایی را از بین ببرید.

چه کاری را باید متفاوت انجام بدهم؟

درمورد فعالیت های خود که در محل کار و خارج از کار مهم هستند و اغلب انجام می‌دهید فکر کنید. آیا اگر یک یا چند مورد را متفاوت انجام دهید، مؤثرتر یا شادتر هستید؟ اگر چنین است، چه کاری را متفاوت انجام می‌دهید؟

من کجا موثرتر هستم؟

در کار، برخی افراد در انزوا مؤثرترند، بعضی دیگر در یک محیط اجتماعی، برخی در خانه، دیگران نه. خارج از کار، در خانه‌تان، در خانه یک دوست، در یک کلاس درس، در یک بار، در کجا بیشترین تاثیر را می‌گذارید؟

چرا اکثر مردم به این نحو نسبت به من واکنش نشان می‌دهند؟

یک فرد ممکن است به طور مداوم واکنش‌هایی را که گرم، سرد، بی‌تفاوت و یا کاملا خصمانه است، نشان دهد. در مورد شما چطور است؟ هیچ ایده ای دارید که چرا؟ اگر مطمئن نیستید، آیا باید از افراد مورد اعتماد بازخورد صادقانه‌ای را درخواست کنید؟

یک شخص عاقل در این وضعیت چکار می‌کند؟

ما می‌توانیم بین بهترین و بدترین حالت خودمان رفتار کنیم. این سوال خود بهتر شما را تحریک می‌کند.

از چه کسی باید تقلید کنم؟

بعضی از افراد از الگوها الهام می‌گیرند. آیا یک الگوی، واقعی یا افسانه‌ای، وجود دارد که شما باید در برخورد با یک مشکل خاص تقلید کنید؟

امروز چه برنامه‌ای باید داشته باشم؟

من اغلب به مراجعه کنندگان توصیه می‌کنم که قبل از رفتن به رختخواب، یک برنامه آزمایشی برای روز بعد ایجاد کنند.

آیا بازبینی این تجربه بد به من کمک می‌کند؟

و یا آیا این کار ذهن را ناپدار می‌کند و مرا گیر می‌اندازد، بهانه‌ای برای جلوگیری از حرکت به جلو می‌شود؟ گاهی اوقات، این کار کمک می‌کند که رفتار بد گذشته با والدین، پارتنر و یا با رئیس خود را پردازش کنید. اما معمولا، مزایای بازبینی دوباره آن با مسئولیت و بدهی‌ها بیشتر می‌شود. در مورد وضعیت شما چطور است؟

چه چیزی مهم است، چه چیزی واقعا مهم است؟

برای بعضی از افراد، همه چیز به خانواده ختم می‌شود. برای دیگران، کار آن‌هاست یا ذوق خلاقانه آن‌ها. یا سهم بزرگ اجتماعی؟ برای شما چطور؟

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید