انتشار این مقاله


گسترش سوءمصرف اپیوئیدها در ایالات متحده

نزدیک به ۵ درصد بزرگسالان ایالات متحدۀ آمریکا در سال ۲۰۱۵ استفادۀ نادرست از اپیوئیدهای تجویزی داشته‌اند.

تحقیقی جدید نشان می‌دهد که نزدیک به ۵ درصد بزرگسالان ایالات متحدۀ آمریکا در سال ۲۰۱۵ استفادۀ نادرست از اپیوئیدهای تجویزی داشته‌اند.

بر اساس بررسی ملی سلامت و مصرف مواد، نظرسنجی شخصی (حضوری) از بیش از ۵۰،۰۰۰ نفر نشان داد که ۹۱.۸ میلیون نفر یا ۳۷.۸ درصد از بزرگسالان در سال ۲۰۱۵ از اپیوئیدهای تجویزی استفاده کرده‌اند.

بت هان (Beth Han) از اداره سوء مصرف مواد و خدمات بهداشت روان راکویل (Rockville) و همکارانش، روز ۱ آگوست در سالن های پزشکی داخلی گزارش دادند که حدود ۱۱.۵ میلیون نفر استفاده از مسکن‌ها و ۱.۹ میلیون نفر وابستگی یا سوء مصرف مواد گزارش شده‌است.

در میان افرادی که گزارش به سوء مصرف مواد مخدر شده‌اند، تقریباً ۶۰ درصد از داروهای مسکن و ضددرد بدون نسخه استفاده می‌کنند، ۲۲ درصد دوز بالاتری نسبت به داروی تجویزی دریافت کرده‌اند، حدود ۱۵ درصد به تناوب بیشتری استفاده کرده‌اند و ۱۳ درصد آن‌ها برای مدت طولانی‌تری به مصرف دارو پرداحته‌اند.

تسکین درد رایج‌ترین دلیل مذکور برای سوءمصرف اپیوئیدهاست؛ نزدیک به ۶۶ درصد افراد با گزارش استفادۀ نادرست و نزدیک به ۴۹ درصد کسانی که با وابستگی به مواد مخدر یا سوءمصرف مواد گزارش شده‌اند. مولفین معتقدند که این نتایج، نیاز فوری به اصلاح رویکرد مدیریت درد را برجسته‌تر می‌سازد.

دانشمندان در تلاش برای جلوگیری از همه‌گیری اپیوئیدها و مسکن‌های تخدیری و جایگزینی آن‌ها با مسکن‌های کم‌خطرتر هستند.

انگیزه‌های سوءمصرف اپیوئیدها| تسکین درد اصلی‌ترین دلیل سوءمصرف یا اعتیاد به مسکن‌های اپیوئیدی است. از سایر دلایل می‌توان به کاهش تنش، کمک به خواب و ایجاد حس نشئگی اشاره کرد.
محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید