انتشار این مقاله


تغییر رنگ مو در بیماران مبتلا به سرطان

محققان اعلام کرده‌اند که تعدادی از موهای خاکستری بیماران مبتلا به سرطان به طرز غیر منتظره پس از مصرف انواع داروهای جدید تیره شده‌اند.

موی خاکستری بیماران مبتلا به سرطان به طور غیرمنتظره‌ای در مطالعه‌ی دارویی تیره شد

محققان اعلام کرده‌اند که تعدادی از موهای خاکستری بیماران مبتلا به سرطان به طرز غیرمنتظره پس از مصرف انواع داروهای جدید تیره شده‌اند.

شیمی درمانی رایج باعث می‌شود موهای بیماران از بین برود اما ۱۴ نفر از بیماران تحت درمان با داروهای جدید ایمنی‌درمانی که به طور متفاوتی عمل می‎کنند و عوارض جانبی متفاوتی از شیمی درمانی دارند، درمان ‌شدند. یک مطالعه اسپانیایی نشان می‌دهد که این داروها باعث بازگرداندن رنگدانه‌های مو حداقل در بیماران مبتلا به سرطان ریه می‌شود.

Noelia Rivera متخصص پوست از دانشگاه بارسلونا می‌گوید:

زمانی که برای اولین بیمار این اتفاق افتاد آنها فکر می‌کردند این امر می‌تواند یک مورد جداگانه باشد.

اما تیم تحقیقاتی همان چیزی را پیدا کردند که بیماران دیگر برای عکس کرفتن از خود قبل از درمان خواسته بودند.
۱۴ نفراز۵۲ از افراد مبتلا به سرطان ریه برای این‌که ببیند چه عوارض جانبی نامطلوبی از داروهای Keytruda ,Opdivo ,Tecentriq ناشی شده است، آن‌ها مشاهده نمودند که رنگ مو در ۱۳ تن از بیماران به قهوه‌ای تیره یا سیاه گراییده و در یک بیمار در تکه‌های سیاه شده بود. همان داروها قبلا با رنگ مو در بیماران مبتلا به سرطان ملانوم مرتبط بودند. محققان می‌گویند:

یکی از ۱۴ بیمار بهتر به درمان واکنش داده است واین تیره شدن مو نشان ‌دهنده عملکرد داروها می‌باشد.

June Robinson توضیح می‌دهد:

این نتایج مستحق نگاه عمیق‌تر است اما هشدار داد که خیلی زود پیشنهاد می‌شود که آنها ممکن است منجر به درمانهای جدید برای موهای خاکستری ناخواسته شود.

 Rivera متوجه شد که داروهای مورد استفاده دراین مطالعه دارای عوارض جانبی جدی برای افراد سالم است. او گفت:” اما اگر تایید شود که آنها رنگ مو را تغییر می‌دهند یک داروی متفاوت برای درمان موهای خاکستری است.”

صنعت دارویی قبلا عوارض جانبی غیرمنتطره دارو را بررسی کرده است. Propecia که برای کچلی مردان است وLatisse داروی رشد مژه وBotox داروی ضدچین وچروک است. عناصرفعال در این داروها در ابتدا برای درمان پروستات بزرگ و مشکلات فشار چشم و اسپاسم عضلانی چشم مورد تایید قرار گرفته است.

 

کبری مولد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید