انتشار این مقاله


حرکات چشمی که نشانگر وجود احساس به شماست!

حرکات چشمی نشان می‌دهند که آیا طرف مقابل به شما به عنوان “دوست” فکر می‌کند ویا عاشق شده‌ است!

حرکات چشمی نشان می‌دهند که آیا طرف مقابل به شما به عنوان “دوست” فکر می‌کند ویا عاشق شده‌ است!
تحقیقات جدید نشان می‌دهند بررسی اجمالی متفاوت افراد با چشمان‌شان از شما بستگی به این دارد که آیا می‌خواهد با شما قرار ملاقات داشته باشد و یا فقط می‌خواهد دوست معمولی باشد.

در این مطالعه حرکات چشمان ۱۰۵ جوان علاقه‌مند به جنس مخالف هنگامی‌که به عکس افراد غریبه نگاه می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفت.
این مطالعه نشان داد هردوی مردان و زنان بیش‌تر به قسمت سر و سینۀ افرادی که می‌خواستند ملاقات داشته باشند، نگاه می‌کردند. در مقایسه، زمانی‌که به داشتن دوستی با آن فرد فکر می‌کردند، به پاهایش توجه داشتند.

برخی تفاوت‌های جالبی بین نگاه مردان و زنان وجود داشت. هنگامی‌که زنان بیش‌تر به قسمت سر فرد نگاه می‌کردند، با احتمال بیش‌تر نشاندهندۀ علاقه به دوستی بود؛ اگرچه زنان در بیش‌تر موارد به قسمت سر توجه می‌کنند. درحالی‌که، در مردان توجه به سر نشاندهندۀ علاقۀ کمتر به دوستی است.

دکتر آنجلا باهن، از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید:

با صرف نظر از دیدگاه خواستار رابطۀ دوستی ویا قرار ملاقات، به‌طور کلی مردان بیش‌تر به نواحی سینه و دور کمر توجه می‌کنند؛ درحالی‌که، زنان بیش‌تر به نواحی سینه و سر توجه دارند.
همچنین احتمال بیش‌تری وجود دارد که مردان به پاهای فرد نیز توجه داشته باشند.

زنان مجرد به تصاویر بیش‌تر نگاه می‌کردند. نگاه به مرکز بدن -کمر، پاها، مفاصل ران و سینه- نشانگر علاقه کلی زن به آن فرد است؛ چه رمانتیک چه پلاتونیک.

این تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که برای نشانه‌هایی دیگران را متفاوت بررسی می‌کنند، به خواست و نیاز خودشان و نقشی که آن فرد در زندگی‌شان خواهد داشت، بستگی دارد.
تحقیقات بر روی جاذبه، تمایل به فرض وجود مجموعۀ ثابتی از ویژگی‌هایی دارد که شخص را مطلوب می‌سازد. آنچه افراد از رابطه با پارتنر آیندۀ خود دارند به اهداف ارتباطی آنها بستگی دارد. شخصی که دوستی بسیار مطلوبی ایجاد می‌کند، ممکن است نتواند همسر خوبی پیدا کند!

این مطالعه در ژورنال Archives of Sexual Behavior منتشر شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید