انتشار این مقاله


۲۰ سوال برای پیدا کردن شغل مناسب شما

پاسخ‌های شما ممکن است به پیدا کردن شغل مناسب‌تان کمک کند. در اینجا ۲۰ سوال مطرح شده است که به مشتریان من کمک کرد تا شغلی را انتخاب کنند. اگر پاسخی بلافاصله به ذهن نرسد، از آن رد شوید.  پاسخ‌های مهم معمولا در رأس ذهن قرار دارند. خواسته‌های شغلی شما ۱. چه چیزهایی در حرفه […]

پاسخ‌های شما ممکن است به پیدا کردن شغل مناسب‌تان کمک کند.

در اینجا ۲۰ سوال مطرح شده است که به مشتریان من کمک کرد تا شغلی را انتخاب کنند.

اگر پاسخی بلافاصله به ذهن نرسد، از آن رد شوید.  پاسخ‌های مهم معمولا در رأس ذهن قرار دارند.

خواسته‌های شغلی شما

۱. چه چیزهایی در حرفه شما غیرقابل مذاکره هستند؟ مثال‌ها: پول زیاد، کار غیردولتی، حرفه‌ای که اجازه می‌دهد زمان زیادی را برای خانه و خانواده فراهم کنید.

۲. آیا نوعی شخص خاص وجود دارد که می‌دانید که دوست دارید با آن کار کنید؟ کودکان با نیازهای ویژه، بزرگسالان سالم، افراد درخشان، افراد مسن؟ یا بیشتر ترجیح می‌دهید به تنهایی کار کنید؟

توانایی‌های شما

۳. چه چیزهایی به نظرشما آسان است ولی افراد هوشمند دیگر آن‌ها را سخت می‌یابند؟

۴. چشمانداز(های) شما که دارای پیامدهای شغلی است چه بوده؟ بنابراین، اکثر مردم باید سفر، والدین شدن، بازیگری در کالج، ورزش در کالج، بودن در گروهی کم درآمد و غیره را رد کنند.

۵. بهترین توانایی یا مهارت شما چیست؟

انگیزه‌های شما

۶. در کدام پروژه کاری احساس زنده بودن کرده‌اید، حتی شاید گذشتن زمان را نفهمیده‌اید؟ این امر چه چیزی در مورد اینکه مواردی به شما انگیزه می‌دهد، پیشنهاد می‌دهد؟

۷. چه چیزی به شما برای سخت کارکردن انگیزه می‌دهد: پول، پُز دادن، عصبانیت در مورد محصول یا خدمات، آدرنالین، یک علت یا موردی دیگر؟

۸. چه علاقه غیرمعمول و یا حتی عجیب و غریبی دارید که می‌توانید به یک حرفه یا حداقل کار فرعی تبدیل کنید؟

۹. آیا شما یا کسی که دوست دارید وجود مشکلی کاری را پیشنهاد می‌کند که می‌خواهید انجام دهید؟

۱۰. اگر یک میلیون دلار برای یک کار غیردولتی خاص یا سرمایه گذاری در شرکتی خاص داشتید، این کار یا شرگت چه چیزی می‌توانست باشد؟ چه کاری را می‌توانید، حداقل با آموزش، برای این سازمان خوب انجام دهید؟

ارتباطات شما

۱۱. آیا شما یک شخص ثروتمند، متعهد، برجسته و یا متخصص را می‌شناسید که می‌تواند یک درب شغلی جالب را برای شما باز کند؟

سوالات جامع

۱۲. خدا یا نفس شما چه چیزی را می‌گویند تا انجام دهید؟

۱۳. قابل اعتمادترین عضو خانواده و یا دوست شما فکر می‌کند که چه حرفه‌ای را باید دنبال کنید؟

۱۴. شغل والدین شما چیست؟ آیا این پیشنهاد دهنده‌ی یک حرفه برای شماست؟ دانش والدین، ارتباط و ژن‌ها اغلب دنبال کردن کار والدین یا نوعی از آن را استدلال می‌کنند.

۱۵. آیا یک حرفه غیر جالب وجود دارد که ممکن است شما را جلب کند؟ در اینجا منظور حرفه‌هایی غیر از سرگرمی، محیطی، تکنولوژی پیشرفته، مد، پزشک، وکیل و غیره است. رقابت در زمینه‌های دیگر آسان‌تر است و بنابراین داشتن کار خوب یا اقدام برای آن راحت‌تر می باشد.

۱۶. چه کسب و کار ساده و در عین حال با خطر کمی وجود دارد که می‌توانید شروع کنید؟ مثلا: فروش گل با چرخ دستی، لباس شویی سکه‌ای، فروش کلاه‌های ورزشی در نزدیکی پارکینگ‌های استادیوم؟ و شانس موفقیت شما چقدر است؟ آیا شما چنین خود اشتغالی را دنبال می‌کنید یا برای شما پرستیژ بسیار مهم است؟

۱۷. اگر اهمیتی نمی‌دهید که دیگران چه فکر می‌کنند، عمیق‌ترین آرزوی شما چیست؟

۱۸. اگر رفتاری مثل یک بزرگسال واقعی داشتید، چه کاری را دنبال می‌کردید؟

۱۹. اگر مجبور بودید کار خود را همین حالا انتخاب کنید، چه چیزی را انتخاب می‌کردید؟

۲۰. شایسته‌ترین کار برای شما چه خواهد بود؟ برخی از مردم در دل خود می‌دانند، اما مستقیما این سوال از آن‌ها پرسیده نشده است.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید