انتشار این مقاله


دستورالعمل یک متخصص برای پیشگیری از مسمومیت غذایی

بیماری‌های با منشأ غذایی فقط در آمریکا سالانه ۵۰ میلیون نفر را مریض می‌کنند.

بیماری‌های با منشأ غذایی فقط در آمریکا سالانه ۵۰ میلیون نفر را مریض می‌کنند. با این حال بسیاری از این موارد قابل پیشگیری هستند و بهداشت مناسب زمان پخت غذا کلید حل مشکل می‌باشد. این حرف یک متخصص است؛ دکتر راس راجرز، پزشک اورژانس در مرکز پزشکی پن‌استیت می‌گوید:

اگر همه‌ی ما دست‌هایمان را بشوئیم و هنگام پخت غذا مراقب باشیم؛ تعداد عفونت‌هایی که مشاهده می‌کنیم به طور چشمگیری کاهش خواهند یافت.

او توصیه‌های زیر را برای پیشگیری از وقوع مسمومیت غذایی دارد:

  • هیچوقت از چاشنی و سس ته‌مانده‌ی غذاهای قبلی برای غذاهای پخته استفاده نکنید. همچنین از ظروفی که در تماس با غذاهای نپخته بوده‌اند برای سِرو غذاهای آماده استفاده نکنید.
  • همیشه از پخته شدن گوشت در غذاها با دمای مناسب مطمئن شوید. (۶۳ درجه‌ی سانتی‌گراد برای گوشت گاو، گوشت گوساله، استیک گوشت بره، به صورت کبابی یا تکه‌تکه سرخ‌شده؛ ۷۱ درجه‌ی سانتی‌گراد برای گوشت چرخ‌کرده و ترکیبات گوشتی؛ و ۷۴ درجه‌ی سانتی‌گراد برای مرغ مناسب در نظر گرفته می‌شود).
  • در حالیکه بسیاری از مردم برای اجتناب از ویروس‌ها و باکتری‌های عامل بیماری مراقب گوشت خام، غذاهای دریایی، مرغ و تخم‌مرغ اند ولی غذاهای طبیعی و گیاهی هم می‌توانند باعث مسمومیت شوند. همیشه محصولات زراعی و سبزیجات را نیز بشوئید.

هنگام غذا خوردن در بیرون از منزل همیشه به تمیزی رستوران توجه داشته باشید. اگر بیرون آشپزخانه تمیز باشد به احتمال زیاد داخل آشپزخانه‌شان هم همینطور است ولی در غیراینصورت اگر متخصص جای شما بود، مکان را ترک می‌کرد!

در صورت امکان به مجوز بهداشتی رستوران هم توجه داشته باشید.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید