انتشار این مقاله


به زندگی عشق بورزید تا خودتان را هم دوست داشته باشید!

اخیرا، متوجه چیزهایی شدم که همیشه در اطرافم وجود داشتند اما هرگز توجه کافی به آن‌ها نداشتم…

هر لحظه از زندگی در حال یاد گرفتن هستید که می‌تواند نکته‌ای کوچک باشد وقتی که منتظر نوبت خود در آرایشگاه هستید یا چیزی بسیار بزرگ‌تر که طرز تفکر درباره‌ی زندگی را تغییر دهد. در هر صورت، هر روز و هر لحظه چیز جدیدی برای دانستن، یادگیری و درک کردن وجود دارد.

اخیرا، متوجه چیزهایی شدم که همیشه در اطرافم وجود داشتند اما هرگز توجه کافی به آن‌ها نداشتم. وقت بیشتری را با افرادی که چیزهای زیادی برای یاد دادن و یادگرفتن دارند، صرف میکنم و باورکردنی نیست که یک روز چقدر می‌تواند ارزشمند باشد!

از یک جایی به بعد فهمیدم که باید سبک زندگی‌ام را تغییر دهم. قبلا در مورد هر چیزی استرس داشتم و منظورم از هر چیز واقعا همه چیز است از شغل و پول گرفته تا نفس کشیدن! در نهایت، تصمیم گرفتم که آن را تغییر دهم و بنابراین دیگر نگران نیستم، بیشتر قدر زندگی را می‌دانم و با آرامش زندگی میکنم. نمی‌گویم زندگی‌ام کامل است برعکس، گاهی خیلی خسته‌کننده می‌شود، اما من فقط روی مرحلۀ بعدی زندگی‌ام کار می‌کنیم و این واقعا آرامش‌بخش است؛ کاری را که می‌خواهید انجام دهید و شاد باشید!
چیزی که باید بدانید این است که با تغییر شیوه‌ی زندگی، جهان و مردم را متفاوت می بینید و احساس طبیعت را خواهید دید. زندگی آرامش‌بخش است و آنچه که من سعی می‌کنم به آن برسم این است که زندگی باید آرامش‌بخش باشد.


مقاله مرتبط: ۵ روش آسان برای به آرامش رسیدن


باید مکانی، چیزی یا فعالیتی باشد که با مراجعه به آن حالتان خوب شود و احساس آرامش کنید. چیزی که قدرت آن را داشته باشد که باعث شود همه چیز را فراموش کنید. جایی که بروید و خوشحال باشید ،احساس ارزشمندی، احساس نبودن هیچ مشکلی، احساس توانمندسازی، احساس عشق ورزیدن به زندگی که در آن هستید را به شما بدهد. باید چیزهای بیشتری درمورد خودتان کشف کنید و هر چه بیشتر به زندگی عشق بورزید بیشتر قدر خودتان را می‌دانید و خودآگاهی بیشتری خواهید داشت. مثلا وقتی در پارکی نشسته‌اید می‌توانید جاری بودن زندگی در کنار خود را حس کنید. صدای بازی بچه‌ها با یکدیگر، صدای پرندگان و صدای پرش ماهی در آب، همه و همه نشان از ادامۀ زندگی دارند!

می‌توانید آن‌جا بنشینید و درباره‌ی وضعیت مالی، اعلان‌های اینستاگرام و هر چیز دیگری غیر آن لحظه نگران نباشید. بنشینید و با خودتان ارتباط برقرار کنید؛ افکار درونی، رویاها، اهداف، آینده، برنامه‌ریزی برای آینده، ویژگی‌های موردعلاقه‌ی خود و کاری که باید انجام بدهید. می‌توانید در لحظه زندگی کنید و به زندگی کردن عشق بورزید! و بدانید هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد.

باید برای یافتن آنچه تحسین می‌کنیم وقت بگذاریم، برای پیدا کردن جایی که به آن تعلق داریم و واقعا می‌توانیم با خودمان ارتباط برقرار کنیم زیرا همه می‌دانیم که نشستن پشت صندلی همیشه جواب نخواهد داد.


مقاله مرتبط: خودشناسی؛ مزایا، اهمیت و روش‌ها


پس بلند شوید، بیرون بیایید، به پارک، رودخانه، دریاچه یا حتی حیاط پشتی بروید، مهم نیست… فقط آن را انجام دهید و یاد بگیرید چگونه خود را پیدا کنید. در زندگی خودتان را پیدا کنید، آن لحظه‌ای که هیچ چیز دیگری غیر از همان لحظه اهمیت ندارد. بگذارید افکارتان پرواز کنند. بیاموزید خود را دوست داشته باشید، رها باشید و خودتان باشید!

هر روز چیز جدیدی یاد می‌گیرید، امروز را روز خود کنید و چیزی در مورد خودتان یاد بگیرید. یاد بگیرید چطور لبخند بسازید. یاد بگیرید رها کنید، زندگی خودتان را زندگی کنید، از زندگی لذت ببرید. یاد بگیرید که یاد بگیرید و آن را دوست داشته باشید!

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید