انتشار این مقاله


چگونه با آلرژی‌های پاییزی مقابله کنیم؟

مصرف دارو قبل از ظهور علائم آلرژی، مواجهه با کپک را کاهش می‌دهد و گرده‌ها را دور می‌کند.

افرادی که از آلرژی رنج می‌برند، ممکن است در فصل پاییز دچار عطسه و خس‌ خس کردن شوند. اما، چیزهایی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانند مشکلات فصلی را آسان‌تر کنند.

اگر احساس می‌کنید علائم آلرژی‌تان هر سال زودتر از قبل بروز می‌کند، احتمالا اشتباه نمی‌کنید. تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث ایجاد آلرژی پاییزیِ زودتر و طولانی‌تر شود. علاوه‌ بر این، هوای پر باد می‌تواند علائم آلرژی را تشدید کند، زیرا باد می‌تواند گرده‌های گیاهان و درختان را تا ۱۰۰ مایل دورتر حمل کند.


مقاله‌ی مرتبط: حساسیت و آلرژی


دکتر استفن تیلز راهنمایی‌های زیر را برای کمک به جلوگیری از بروز علائم برای افراد مبتلا به آلرژی فصلی تهیه کرده است:

  • از پیش برنامه‌ریزی کنید. آلرژن‌های پاییزی از اواسط ماه آگوست ظاهر می‌شوند. اگر از داروهای آلرژی استفاده می‌کنید، مصرف‌شان را دو هفته قبل از ظهور علائم‌تان شروع کنید. هم‌چنین مهم است که مصرف این داروها را حدود دو هفته‌ی دیگر تا کاهش تعداد گرده‌ها ادامه دهید.
  • کپک‌ها را به حداقل برسانید. از بین بردن کپک تقریبا غیرممکن است. هر کجا که آب باشد تمایل به رشد دارد، مخصوصاً در زیرزمین، حمام و نزدیک سینک. کپک در بیرون از خانه هم وجود دارد، حتی در توده‌ی برگ‌های مرده. بهترین راه محدود کردن رشد کپک‌ها به حداقل رساندن رطوبت است. در حمام از تهویه استفاده کرده و آب‌های راکد را پاک کنید. کپک‌های قابل رویت را از تمامی سطوح بخراشید و از تمیز و خشک شدنشان اطمینان حاصل کنید. رطوبت هوای خانه را زیر ۶۰ درصد نگه دارید. تمیز کردن مداوم آبرو نیز روش خوبی است.
  • از گرده دوری کنید. گرده‌هایی که باعث علائم آلرژی می‌شوند نباید به خانه آورده شوند. دقت کنید هنگام ورود از درب کفش‌هایتان را دربیاورید. اگر از سر کار، ورزش و یا بازی برگشته‌اید، دوش بگیرید و لباس‌هایتان را عوض کنید تا از تمام گرده‌هایی که به موها و بدن‌تان چسبیده است، پاک شوید. پنجره‌های خانه و اتومبیل خود را بسته نگه داشته و از کولر استفاده کنید، مخصوصاً زمانی که تعداد گرده‌ها بالاست. اگر می‌خواهید در حیاط کار کنید، از دستکش و ماسک فیلتر NIOSH-rated 95 استفاده کنید. افرادی که آلرژی شدید دارند، می‌توانند از کارهای خارج از خانه به‌طور کامل اجتناب کنند.
  • کمک بخواهید. متخصص آلرژی می‌تواند آلرژن‌های شما را شناسایی کرده و برنامه‌ی درمانی شخصی برای شما تهیه کند. به‌غیر از داروهای آلرژی، پزشکان می‌توانند از ایمونوتراپی (روشی که عوامل خاصی را مورد هدف قرار می‌دهد) استفاده کنند. این روش می‌تواند به‌طور چشمگیری علائم‌تان را تسکین دهد.

مقاله‌ی مرتبط: تسکین آلرژی با روش‌های طبیعی


 

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید