انتشار این مقاله


تلاش بشر برای سفر در فضا

ناسا می‌تواند کامپیوتری مکانیکی برای حرکت در سطح ونوس بسازد.

ونوس یک سیاره معروف اما دوردست برای کشف است اما یک پیشنهاد جدید ناسا این است که یک یا دو چیز را از steampunk علمی تخیلی می‌گیرد که می‌تواند همه چیز را ساده‌تر کند.


مقاله مرتبط: ناسا استخدام می‌کند؛ محافظ زمین، از ایده تا عمل


این پیشنهاد بخشی از برنامه آزمایشی پیشرو نوآورانه پیشرفته ناسا (NICA) خواستار یک ربات سیار است که در حداقل الکترونیک است. در عوض آن را بیشتر شبیه یک ساختار ساعت کار می‌کند و از مواد مقاوم در برابر حرارت که به کشف سطح سیاره برای اولین بار مناسب است تشکیل شده است. چندین فرودکننده وجود دارد که با موفقیت آن را بر روی ونوس و بدون ربات سیار فرود آمدند. اتحاد جماهیر شوروی چندین سفینه را برای این سیاره راه اندازی کرد اما تنها ۹ تا از آ‌ن‌ها جان سالم به در بردند و بیش از دو ساعت طول کشید تا اطلاعاتی را که ما بتوانیم از سیاره دو‌‌ قلو خود را به دست آوریم محدود کنیم. ونوس دارای لایه ضخیم فسفات دی اکسید کربن است که سبب اثر عظیم گلخانه‌ای می‌شود و دمای سطح سیاره ۸۶۴ درجه فارنهایت است. سطح ونوس۹۰ اتمسفر است، یعنی ۹۰ برابر ضخامت هوا در سطح دریا است. این چیزی است که هر فضانوردی به زودی آن را لمس خواهد کرد و باعث  بسیاری از خطاهای احتمالی می‌شود . قبل از اینکه پروب‌ها به طور کامل از بین بروند دستگاه‌ها می‌توانند بر این اختلال غلبه کنند.

Automator Rover برای محیط‌های شدید (AREE) تعداد وسایل الکتریکی قطعه را به حداقل می‌رساند عمدتا به عنوان یک سری از چرخ‌ دنده‌های دارای حرکت مثل تانک جنگ جهانی اول اجرا می‌شود. اهرم‌ها و چرخ دنده‌ها موجود روی قطعه از سطح اندازه گیری می‌کنند و از یک توربین بادی کوچک برای بهره برداری از اتمسفر متراکم ونوس طراحی شده است. تیمی که در پشت این مفهوم قرار دارند ایده stesmpunk را در نظر می‌گیرند تا نشان دهند که کد مورس می‌تواند برای ارسال داده‌ها به ماهواره که پس از آن به ناسا ارسال شود. ماهواره به سادگی فضاپیما را مکان یابی کرده و داده‌ها از طریق رادار جمع آوری کند.


مقاله مرتبط: استیون هاوکینگ معتقد است انسان‌ها باید زمین را ترک کنند!


اکثر پروژه‌های NIAC دهها سال است که ساخته می‌شوند و به جای آن پیشنهادات پژوهشی دو ساله برای پیدا کردن این است که آیا چنین مفهومی ممکن است یا نه. بنابراین انتظار نداشته باشید که ربات سیار امسال عرضه شود. اما یافته‌های این مطالعه می‌تواند راه را برای برخی از روش‌های افراطی برای استفاده از فناوری قرن نوزدهم در قرن بیست و یکم در سیاره‌ی جهنمی منظومه شمسی ما فراهم کند.

کبری مولد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید