انتشار این مقاله


داروهای مختلف اثرات متفاوتی بر خطر ابتلا به پارکینسون دارند

داروی آسم خطر ابتلا به پارکینسون را نصف کرده و داروی کاهنده‌ی فشار خون این خطر را دو برابر می‌کند.

پارکینسون یک بیماری مزمن با علل ناشناخته است، این بیماری سلول‌های کنترل کننده حرکات بدن را در مغز تحت تاثیر قرار می‌دهد. لرزش اندام‌ها، سفتی در بازو و پا و هماهنگی ضعیف حرکات بدن از جمله علائم ابتلا به این بیماری هستند، اما از آن‌جا که این علائم به آرامی پیشرفت می‌کنند، می‌توانند تشخیص این بیماری را در مراحل اولیه با مشکل رو به رو می‌کنند.


مقاله مرتبط: پارکینسون (بخش نخست: علل، علائم و ریسک‌فاکتورها)


بررسی اثر صد میلیون نسخه درمانی بر روند پارکینسون

محققان گروه بهداشت جهانی و مراقبت‌های اولیه (IGS) با بررسی اطلاعات حاصل از پایگاه داده نسخه‌‌ها در نروژی مطالعات زیادی را روی کل جمعیت نروژ طراحی و اجرا کردند.

محققان با بررسی رابطه بین داروهای مختلف و ابتلا به بیماری پارکینسون، دریافتند داروهایی مثل داروی آسم و داروی فشار خون بالا با خطر ابتلا به پارکینسون ارتباط دارند. طی مراحل بعدی مشخص شد داروهای مختلف اثرات متفاوتی بر خطر ابتلا به پارکینسون دارند، به عنوان مثال داروی آسم خطر ابتلا به پارکینسون را نصف می‌کند اما داروی فشار خون، این خطر را دو برابر افزایش می‌دهد.


مقاله مرتبط: می‌توان روند پارکینسون را با یک داروی دیابت کند کرد


درمان جدید احتمالی

درنهایت محققان برای مقایسه یافته‌های حاصل از آزمایش بر حیوانات با انسان، شروع به بررسی داده‌های پزشکی جمعیت نروژ کردند. این بررسی‌ها خبر از یکسان بودن اثر داروهای مختلف در انسان و حیوانات آزمایشگاهی دادند.

به گفته محققان کشف اثر داروهای مختلف بر ایجاد پارکینسون می‌تواند نوید بخش درمانی جدید برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باشد.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید