انتشار این مقاله


آیا کرم‌های ضدآفتاب تاریخ مصرف دارند؟

طراحی کرم‌های ضدآفتاب به شکلی است که تا سه سال توان اصلی خود را حفظ کنند.

طراحی کرم‌های ضدآفتاب به شکلی است که تا سه سال توان اصلی خود را حفظ کنند. این بدان معنی است که شما می‌توانید از کرم ضدآفتاب باقی‌مانده از سال پیش نیز استفاده کنید.

برخی از کرم‌های ضدآفتاب دارای تاریخ انقضا هستند که سپری شدن آن نشان می‌دهد کرم دبگر اثر پیشین را ندارد. کرم‌های ضدآفتابی که از تاریخ انقضای آن‌ها گذشته‌است را دور بیندازید. اگر کرم ضدآفتابی خریدید که تاریخ انقضا ندارد، تاریخ خرید را برروی آن بنویسید و مطمئن شوید که بعد از سه سال آن را دور خواهیدانداخت. هم‌چنین، از مصرف کرم‌های ضدآفتابی که دچار تغییرات واضح در رنگ یا ثبات شده‌اند خودداری کنید.

در صوزت خریداری کرم ضدآفتابی که فاقد تاریخ انقضاست، تاریخ خرید را برروی آن بنویسید و بعد از گذشت سه سال، آن را دور بیندازید.| ©Juicy Beauty Word

در نظر داشته باشید که اگر از کرم‌های ضدآفتاب غالباً و به‌طور مداوم استفاده می‌کنید، قوطی کرم ضدآفتاب‌تان نباید دوام زیادی داشته‌یاشد. به طور کلی، میزان مناسب مصرف کرم ضدآفتاب، ۱ اونس (۳۰ میلی‌لیتر) برای پوشش قسمت‌های قابل‌مشاهدۀ بدن است. البته بسته به اندازۀ بدن، ممکن است نیاز به اعمال کرم بیشتری داشته‌باشید. اگر یک قوطی حاوی ۴ اونس (۱۱۸ میلی لیتر) دارید، حدود یک چهارم آن را در طول یک وعدۀ استعمال خود، مصرف کنید.

برای به حداکثر رساندن حفاظت، از کرم ضدآفتاب با طیف گسترده استفاده کنید که حداقل SPF آن ۱۵ باشد. از کرم‌های ضد آفتاب به میزان کافی استفاده کنید و هر دو ساعت یک‌بار آن را تجدید کنید. در زمان شنا یا عرق کردن، باید تجدید ضدآفتاب در فواصل زمانی کم‌تر از دو ساعت انحام گیرد.

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید