انتشار این مقاله


یکی دیگر از ابرطوفان‌ها در آتلانتیک شرقی رخ می‌دهد

طوفان ایرما برخواسته از اقیانوس اطلس است که طوفانی درجه سه است و با سرعت زیاد در حال پیشروی است

یکی دیگر از ابر طوفان‌ها در آتلانتیک شرقی رخ می‌دهد

طوفان ایرما برخواسته از اقیانوس اطلس است و جزو طوفان‌های درجه سه است.این طوفان در هوستون فقط شروع به بازیابی طولانی خود از طوفان هاروی کرد، در تگزاس قبل از پایان بارش باران در منطقه به طوفان گرمسیری تبدیل شد و ابر طوفان دیگری در اقیانوس اطلس رخ داد.

طبق NHC طوفان ایرما که(یک سپتامبر) ساعت ۱۱ صبح روز جمعه در شرق جمهوری دومینکین رخ داد در طول ۲۴ ساعت گذشته به طوفان نوع سه تشدید یافته است. طوفان‌های رده سه دارای سرعت باد حداقل ۱۱۱ مایل در ساعت (۱۷۸ کیلو متر در ساعت) هستند طوفان ایرما حداکثر سرعت ۱۱۰ مایل در ساعت(۱۷۵ کیلومتر در ساعت) را دارا ست. طوفان در حال حرکت به سمت غرب با سرعت ۲۱ مایل در ساعت است اما انتظار می‌رود که در روز شنبه (دو سپتامبر) به طرف جنوب غربی تغییر مسیر می‌دهد. اگر چه سرعت باد در روزهای آتی می‌تواند افزایش یا کاهش یابد اما هنوز انتظار می‌رود ایرما  در آخر هفته طوفان قوی‌تر شود. بادهای دارای نیروی طوفان تا ۱۵ مایلی مرکز طوفان می‌توانند گسترش یابند. و با قدرت ۷۴ مایل در ساعت(۱۱۹کیلومتر در ساعت) به سمت بالا تا ۹۰ مایل (۱۵۰ کیلومتر) گسترش می‌یابد.

به گفته NHC با این حال طوفان ایرما هنوز خیلی دور از دریا است تا پیش بینی شود که آیا و در کجا در ایالت متحده فرود خواهد آمد؟ پیش بینی می‌شود طوفان‌های زیادی در فصل طوفان سال جاری رخ می‌دهد و بین دو تا پنج طوفان با حداقل سرعت ۱۱۱ مایل در ساعت و بین ۱۴ تا ۱۹ طوفان توسط آخرین دیدگاه دورنمای اخیر اداره ملی اقیانوسی و جوی پیش بینی شده است.

طبق گزارش NHC این فصل هشت طوفان به نام(atrlene,bret,cindy,don,emily,gert,franklin,harvey,irma) را دارد که دو برابر تعداد مورد انتطار در اواخر ماه اوت است.


مقاله مرتبط:آسم ناشی از طوفان؛ پدیده‌ای نادر و خطرناک


 

کبری مولد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید