انتشار این مقاله


کلیدی برای غلبه بر چالش‌ها

کلیدی برای غلبه بر چالش‌ها که ممکن است شما را شگفت زده کند.

کلیدی برای غلبه بر چالش‌ها که ممکن است شما را شگفت زده کند.

هر کس چالشی در زندگی دارد. افراد با شرایطی روبه‌رو می‌شوند که آن‌ها را مجبور به تسلیم شدن می‌کند. کسانی که موفق هستند؛ نه تنها در دستیابی به اهداف، بلکه در داشتن احساس خوب در مورد خود و دستاوردهای خود، دارای استعداد ویژه و قابل تحسینی هستند. آن‌ها به جای انگیزه دادن به خود با انتقاد یا غرق شدن در ناامیدی، کشمکش و درگیری‌های خود را درک می‌کنند، در حالی که به اهدافشان متعهد هستند. چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند؟ خوددلسوزی

محققان کریستین نف و همکارانش مطالعات بسیاری در مورد دلسوزی به خود انجام داده‌اند. او این موارد را در سه عنصر اساسی تعریف می‌کند: محبت به خود، گرم بودن و درک نسبت به خودمان؛ انسانیت عمومی، فهمیدن اینکه از دست دادن مشاغل شخصی بخشی از تجربه انسانی است؛ و آگاهی، توانایی پذیرفتن تجربیات و رعایت آن‌ها بدون قضاوت. هنگامی که افراد در معرض خوددلسوزی بالا هستند، همچنین اغلب از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، از قبیل:

  • شاد و خوش‌بین بودن
  • احساس معنی در زندگی
  • تجربه سطوح پایین‌تر استرس
  • داشتن توانایی برای مشاهده شرایط دشوار در یک راه واقعی و در عین حال مثبت
  • احساس ارزشمند و دوست داشتنی بودن
  • حفظ روابط سالم
  • انگیزه برای دنبال کردن رشد شخصی

شما می توانید با انتخاب هر یک از سه عنصر برای پرورش دادن، به مزایای خوددلسوزی بیشتر برسید:

محبت به خود

این اساسا درک، خواستن و پیگیری آن چیزی است که برای شما بهتر است.

تمرین: روش‌های زیادی برای مهربانی به خودتان وجود دارد. به عنوان مثال، عناصر یک شیوه زندگی سالم را در نظر بگیرید، مانند داشتن خواب کافی، ورزش منظم، حفظ یک رژیم غذایی سالم و همچنین در نظر گرفتن زمانی در روز برای فعالیت‌هایی که پرورش احساسی یا معنوی شما را شامل می‌شود. یک منطقه را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید. برای ساختن این نوع از محبت به خود در زندگی درازمدت به یک طرح واقع گرایانه بپردازید.

انسانیت مشترک

به رسمیت شناختن این است که همه افراد ناقص هستند و رنج شخصی را متحمل می‌شوند.

تمرین: کشمکش شخصی را شناسایی کنید. سپس در نظر بگیرید که آیا افراد دیگری را می‌شناسید که درگیری مشابهی دارند. یا تصور کنید که چطور نسبت به کسی که یک مبارزه مشابه را دارد فکر یا احساس می‌کردید. آیا با این شخص همدردی می‌کنید؟ شاید شما با آن‌ها همدردی داشته باشید؛ آرزویی برای از بین بردن درد و احساس بهتری داشتن؟ در نهایت، به فکر کردن درباره اینکه چگونه کشمکش‌های شما شبیه به آن‌ها است، باز می‌گردید. به خودتان اجازه بدهید واقعا “بفهمید” که مبارزات شما صرفا انسانی است و نشانه این نیست که چیزی در شما ناقص باشد. شاید شما حتی بتوانید به خودتان اجازه دهید تا همدلی و دلسوزی برای دردهای خودتان داشته باشد.

حواس جمعی

حفظ مشاهدات غیرواقعی از لحظه کنونی، بسیار سخت‌تر از آنچه است که شما ممکن است فکر کنید. ذهن انسان برای گردش و کشف برنامه ریزی شده است؛ بنابراین غرق شدن در افک

زهرا کریمی