انتشار این مقاله


‎بیماران سرطانی ممکن است افسردگی ناشناخته داشته باشند

‎مطالعهٔ جدیدی اظهار می‌دارد در افراد مبتلا به سرطان افسردگی بسیار شایع است؛ هر چند اغلب نادیده گرفته می‌شود.

‎مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که در افراد مبتلا به سرطان، افسردگی بسیار رایج است، هر چند اغلب نادیده گرفته می‌شود.

‎محققان، افسردگی را در ۴۰۰ بیمار مبتلا به سرطان، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در مرکز بیمارستانی دانشگاهی سرطان در نیوآرک مورد بررسی قرار دادند. این افراد بین ۲۰ تا ۸۶ ساله بودند و میانگین سن در آن‌ها ۵۵ سال بود. آنچه محقّقان دریافتند این بود که افسردگی در ۴۰ درصد از بیماران یافت شد و در ۳ نفر از ۴ بیمار، هرگز درمان یا تشخیص داده نشده است. این مطالعه یکشنبه ۲۶ سپتامبر در نشست سالانهٔ انجمن آنکولوژی پرتوی آمریکا در سن‌دیگو ارائه شد. یافته‌های ارائه شده در جلسات، به طور معمول به عنوان مقدمات درنظر گرفته می‌شود تا زمانی که در یک ژورنال داوری‌شده منتشر شوند.


مقاله مرتبط: عوارض سرطان: هذیان


‎نویسنده این مطالعه، جیسون دوموگاوئر دانشجوی دکتری راتگرز دانشکده پزشکی نیوجرسی در نیوآرک گفت:

میزان شیوع افسردگی در میان بیماران سرطانی همچنان بالا است، به خصوص کسانی که در مرکز سرطان شهری درمانشان را دریافت می‌کنند و همچنین در میان زنان و یا افرادی که به علت بیماری ناتوان هستند. به طوری که بسیاری از این بیماران هنوز تشخیص داده و درمان نشده‌اند، و این نشان‌دهنده شکاف مهمی در مراقبت‌های سرطان و فرصتی برای بهبود نتایج بیماران است.


مقاله مرتبط: مسير درمانى جديدى براى بيماران افسرده كشف گرديد‎


به گفته مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده، بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به سرطان دارای افسردگی هستند که دو تا سه برابر بیشتر از افسردگی در جمعیت عمومی ایالات متحده است.

‎دوموگاوئر گفت:

‎تشخیص و درمان، کلیدی هستند. یافته‌های ما نیاز فاحشی به اقدام مشخص از جمله غربالگری افسردگی در طی بازدیدهای اولیه و دائمی بیمار، شروع درمان‌های روان‌شناختی برای بیماران شناسایی شده و افزایش همکاری با ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت روانی در مراکز درمانی سرطان نشان می‌دهند. این تلاش‌ها برای بیماران در مراکز شهری، افرادی که به دلیل بیماری خود قادر به انجام کار نیستند، و زنان، بسیار مهم هستند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید