انتشار این مقاله


درمانی جدیدی برای ایدز با گیر انداختن ویروس در سلول و نابودی آن از طریق آپوپتوز

احتمالا به کار بردن L-HIPPO بتواند سلول‌هایی که به عنوان مخزن ویروس HIV عمل می‌کنند را واردار به آپوپتوز کند.

در سال‌های اخیر استفاده هم زمان از چند دارو این امکان را فراهم آورده‌ است تا در صورت مشاهده ویروس HIV بتوان از تکثیر آن در بدن جلوگیری کرد. با این حال امکان حذف ویروس‌ها از مخازن ویروسی که HIV را در خود پنهان کرده‌اند، در گذشته وجود نداشت؛ نکته قابل توجه اینکه بلافاصله بعد از توقف مصرف داروها، ویروس شروع به تکثیر و انتشار در بدن می‌کند. بنابراین حذف مخازن ویروسی امروزه یکی از اهداف مهم در زمینه‌ی پژوهش‌های مربوط به ایدز است.


مقاله‌ی مرتبط: آن‌چه لازم است از ایدز بدانید


در سال‌های اخیر رویکردی برای کشتن سلول‌هایی که به عنوان مخزن ویروس عمل می‌کنند، ابداع شده است. این روش از یک دارو برای هدف قرار دادن سلول‌های مخزن و فعال کردن ویروس درون آن استفاده می‌کند که درنهایت با فعال کردن سیستم ایمنی به نقطه‌ی عطفی برای از بین رفتن سلول‌های مخزن منجر می‌شود.
اگرچه این رویکرد به صورت بالینی مورد آزمایش قرار گرفته است، اما هنوز امکان خطا بعد از فعال کردن ویروس وجود دارد یعنی ممکن است ویروس توسط دارو فعال شود، اما مخازن ویروسی توسط سیستم ایمنی حذف نگردند.

تصویر نمونه‌ای از سلول‌هایی که به عنوان مخازن ویروس HIV عمل می‌کنند


مقاله‌ی مرتبط: آنتی‌بادی‌ مهندسی‌شده جدید می‌تواند ۹۹ درصد از ویروس‌های HIV را نابود کند.


تلاش‌های بیش‌تری که در این زمینه توسط محققان دانشگاه Kumamoto صورت گرفت، منجر به کشف رویکرد دیگری در این زمینه شد. براساس این فرآیند که Lock-in and apoptosis نامیده می‌شود، ابتدا ترکیبی به نام L-HIPPO توسط حاملی به نام α-CDE به سلول وارد می‌شود. L-HIPPO میل زیادی به اتصال با نوعی پروتئین ویروسی به نام Pr55Gag دارد و بعد از ترکیب شدن با آن می‌تواند ویروس را درون سلول به دام بیندازد و با اختلال در عملکرد سلول، به حذف مخازن ویروس HIV از طریق آپوپتوز منجر شود.
پروفسور Mikako Fujita محقق ارشد مطالعه‌ای که در دانشگاه Kumamoto انجام شده‌است، در نهایت اظهار می‌کند که اگرچه پژوهش ما گامی بزرگ درجهت بهبود کامل HIV است، اما اقدامات گسترده‌تری نیز در این زمینه مورد نیاز است؛ مثلا باید داروهایی که ویروس را فعال می‌کنند شناسایی کنیم و ترکیبی موثر از این داروها و L-HIPPO بسازیم.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (2)
  1. با سلام
    بنده دکتر همتی هستم مدت ۲۰ سال هست که بر روی اثر درمانی گیاهان دارویی کار می کنم و در این راستا درمان برخی بیماریها نظیر فیبروم (که از نظر پزشکی نوین فقط با جراحی قابل برداشتن هست) رو با ترکیب گیاهی انجام داده ام، حال دارویی برای کنترل و از بین بردن ویروس HIV تهیه کرده ام که برای تست نیاز به نمونه های زیادی (بیمار) دارم، اگر کسی دارای این ویروس ور بدنش هست و مایل به همکاری ست لطفا با بنده تماس بگیرد. دریافت دارو مجانی ست.
    ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

  2. سلام ، گفته شده حکیم دکتر خیر اندیش ایدز را با استفاده از دو سین و حجامت درمان میکنه ، در این مورد چه نظری دارید ؟
    اینم مطلبیه که در این مورد نوشته شده عینا اینجا میزارم :
    نسخه شگفت انگیز حکیم حسین خیراندیش پدر طب سنتی ایران به شرح زیر است.
    ۱- دوسین (سه واحد عسل + یک واحد سیاه دانه ) هر هشت ساعت یک قاشق مربا خوری (یک دوره ۴۰ تا ۸۰ روزه)
    ۲- حجامت
    ۳- بعد از ۴ یا ۸۰ روز تست HIV
    به همین سادگی این بیماری که بحران قرن نامیده شده است درمان خواهد شد.
    اما نکته ای که باید برای درمان ایدز با استفاده از حجامت توجه کرد این است که معنای حجامت لزوماً خونگیری نیست در برخی افراد بسته به وضعیت جسمی و مزاج او بادکش (حجامت گرم) یا حجامت تر انجام میشود.
    قبل از انجام حجامت برای درمان بیماری ایدز حتما حجام را از بیماری خود مطلع نمایید تا پیشنیاز های این حجامت را آماده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید