انتشار این مقاله


شبیه‌ساز شهر مریخ

امارات متحده عربی یک شهر کامل با شرایط مریخ در زمین شبیه‌سازی کرد.

بررسی شهر مریخ که توسط امارات متحده عربی برای اهداف آموزشی ساخته شده است:

این موضوع درباره قبل از رفتن به مریخ است، یکی از سوالات اساسی این است که، وقتی ما به آنجا رسیدیم، چگونه زندگی خواهیم کرد؟
امارات متحده عربی برای پاسخ به این سوال یک شهر کامل با شرایط مریخ در زمین شبیه‌سازی کرد.

در نشست سالانه دولت امارات متحده عربی، مبلغ ۵۰۰ میلیون درهم امارات (حدود ۱۳۶ میلیون دلار) برای آن اعلام شد. این شهر، شهر ملی مریخ نامیده می‌شود، و یکی از ماموریت‌های بلند مدت پروژه مریخ مرکز فضایی محمدبن‌الرشید، ایجاد کلنی انسانی در سیاره سرخ تا سال ۲۱۱۷ است.
این شهر پهنای ۱۷۷,۰۰۰ متر مربع ( ۱.۹میلیون فوت مربع) دارد. که فضایی حدودا دوبرابر جزیره آلکاتراس است.
شیخ محمدبن‌راشد، نخست وزیر امارات عربی، در یک گفت‌وگو، آن را “یک پروژه ملی فوق‌العاده” نامید.

این پروژه توسط معمار دانمارکی Bjark Ingels در همکاری با دانشمندان و مهندسین امارات انجام می‌گیرد و شامل مجموعه‌ای از گنبدهای آیینه‌ای خواهد بود.


دفتر رسانه‌ای دبی اعلام کرد در داخل آزمایشگاه‌هایی خواهد بود که چگونگی مدیریت غذا، انرژی و آب سنجیده شود. همچنین موزه‌ای اختصاص داده شده به بزرگترین دستاوردهای فضایی بشریت، با دیواره‌های سه‌بعدی از ماسه بیابانی امارات به چاپ می‌رسد.


مقالات مرتبط:فکر می کنید آمادگی زندگی در مریخ را دارید؟

نمای مریخ از دید ایلان ماسک؛ آرزوهای بزرگ!


در مورد آنچه که این شهر می‌تواند انجام دهد، محدودیت‌هایی وجود دارد. نیازی به تولید اکسیژن نخواهد بود و شهروندان باید در معرض شرایط تابشی مریخ قرار گیرند، که میدان مغناطیسی برای محافظت از این سیاره در برابر اشعه مضر UV نخواهد بود.
گرانش سطح مریخ هم فقط ۳۸درصد گرانش سطح زمین را دارد. دمای آن هم بسیار پایین‌تر از سطح زمین است. آزمایشگاه‌ها در صدد شبیه‌سازی محیط مریخ با حرارت و اشعه برآمده‌اند.
این طرح شامل تیمی است که در داخل شهر زندگی می‌کنند تا قالب مرجعی برای ایجاد استراتژی زندگی در سیاره بیگانه برای طولانی مدت باشد.

شیخ محمد، هنگام اعلام ماموریت مریخ ۲۱۱۷ در فوریه امسال گفت:

پروژه مریخ ۲۱۱۷ یک پروژه بلندمدت است، که هدف اول ما توسعه سیستم آموزشیمان است تا فرزندان ما بتوانند در بخش‌خای مختلف تحقیقات علمی انجام دهند.

جاه‌طلبی‌های انسان هیچ محدودیتی ندارد، هرکس به پیشرفت‌های علمی قرن حاضر نگاه کند، معتقد است توانایی‌های انسانی می‌تواند مهمترین رویای انسان را تحقق بخشد.
نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید