انتشار این مقاله


سایکوپات‌ها این نوع موسیقی را ترجیح می‌دهند!

برخلاف چیزی که در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها مشاهده می‌کنیم، سایکوپات‌ها علاقه‌ای به موسیقی کلاسیک ندارند!

برخلاف چیزی که در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها مشاهده می‌کنیم، سایکوپات‌ها علاقه‌ای به موسیقی کلاسیک ندارند! پس سلیقه‌ی هانیبال لکتر در فیلم سکوت بره‌ها فراموش کنید!پژوهشی جدید نشان می‌دهد این بیماران روانی به موزیک‌های رپ گرایش بیش‌تری دارند.
ترک‌های نظیر No Diggity از Backstreet و آهنگ مشهور Lose yourself از Eminem با توجه به نتایج پژوهش، بیش‎ترین امتیاز محبوبیت را در بین سایکوپات‌ها کسب کرده‌اند.


مقاله‌ی مرتبط: درون ذهن یک دیوانه!


در نقطه‌ی مقابل، آهنگ‌های پاپ نظیر My sharona از the knack و Titanium از Sia در بین سایکوپات‌ها از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند.
نتایج مذکور از پژوهش‌هایی که بر ۲۰۰ نفر انجام شدند، اتخاد شده‌اند؛ همراه با تست‌های تشخیصی سایکوپاتی،برای هریک از شرکت‌کنندگان نزدیک به ۲۶۰ تِرَک موسیقی پخش شده است.
برخلاف چیزی که در رسانه‌ها نشان‌ داده می‌شود، تشخیص سایکوپات‌ها در واقعیت دشوارتر است. پژوهشگران امیدوارند که این نوع از تست موسیقی، به شناسایی آن‌ها کمک کند.


مقاله‌ی مرتبط: سایکوپات در مقابل سوسیاپات؛ تفاوت چیست؟


دکتر پاسکال والیش۳، نویسنده‌ی اول پژوهش، تصور می‌کند که امکان شناسایی سایکوپات‌ها با توجه‌ به پلی‌لیست آنان ممکن است! به منظور دست‌یابی به نتایج قطعی‌تر، پژوهش‌های گسترده‌تری در دست اجرا هستند.


پی‌نوشت

۱. هانیبال لکتر (به انگلیسی: Hannibal Lecter) شخصیتی داستانی در سری رمان‌های دلهره‌آور توماس هریس است. شخصیت وی تا کنون در چندین فیلم بازنمایی شده که از جملهٔ آنها می‌توان به فیلم شکارچی انسان، سکوت بره‌ها، هانیبال و تعدادی فیلم دیگر اشاره کرد.

۲. سکوت بره‌ها فیلمی مهیج به کارگردانی جاناتان دمی و محصول سال ۱۹۹۱ ایالات متحده آمریکا است که بازیگرانی همچون جودی فاستر، آنتونی هاپکینز و اسکات گلن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ توماس هریس (۱۹۸۸ میلادی) ساخته‌شده و بههانیبال لکتر، نابغهٔ روان‌پزشکی، آدم‌خوار و آدم‌کش زنجیره‌ای می‌پردازد.

۳. Pascal Wallisch

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید