انتشار این مقاله


عناصر تصویربرداری جدید از تومور

اولا به پزشکان کمک می‌شود شکل‌گیری تومور را همراه با رگ‌های خونی ببینند. ثانیا توانایی ردیابی رشد تومور ایجاد می‌گردد.

عوامل تصویربرداری جدید از تومور برای نشان دادن رشد آن توسعه یافته‌است. محققان UAIberta دو عنصر تصویربرداری جدید ایجاد کرده‌اند. اولا به پزشکان کمک می‌کند شکل‌گیری تومور همراه با رگ‌های خونی را به تصویر بکشد. ثانیا توانایی ردیابی رشد تومور و احتمال درمان‌های جدید را ایجاد می‌کند.

به گفته John Lewis، عضو موسسه تحقیقات سرطان آلبرتای شمالی (CRINA):

رشد رگ‌های خونی برای رشد تومور سرطانی ضروری است. وقتی یک تومور شروع به رشد می‌کند، سلول‌ها بصورت غیرقابل کنترلی رشد می‌کنند. پس به یک رگ خونی سازمان یافته برای تغذیه نیاز دارند. وقتی این اتفاق می‌افتد، سیگنال‌های کمک کننده‌ای می‌فرستند تا رگ‌ها، اطراف آنها برای رساندن غذا و اکسیژن شاخه‌دهی کنند.

این روند آنژیوژنز نامیده می‌شود. تعدادی داروی سرطانی معتبر وجود دارد که از تشکیل عروق خونی مرتبط با تومور جلوگیری می‌کنند. اما با توجه با گفته‌های Lewis بسیاری از آنها کار خود را به دلیل تنوع بیماری، نمی‌توانند به خوبی انجام دهند. وی معتقد است عناصر ایجاد شده‌ی جدید تصویربرداری، که می‌تواند در PET اسکن و تصویربرداری فلورسانس مورد استفاده قرار گیرد، در ایجاد بینش خوب برای تشخیص بهترین مسیر در درمان بیمار، مفید باشد.


مقالات مرتبط: روش جدید در تصویربرداری از سلول با استفاده از فراصوت


این دارو می‌تواند سمی یا گران قیمت باشد، اما پتانسیل درمان برخی از بیماران را دارد. عوامل تصویربرداری جدید می‌تواند استفاده شود تا تعداد عروق خونی جدیدی که تشکیل می‌شود، مشخص گردد. با توجه به آن مشخص می‌شود یک بیمار کاندیدای استفاده از داروی ضد تشکیل رگ هست یا خیر. همچنین در طول درمان، از عوامل تصویربرداری مشابهی برای نظارت بر نحوه پاسخ بیمار به درمان میتوان استفاده کرد.


Lewis در تحقیقش همراه با همکارانش در دانشگاه غربی و همچنین دانشگاه Case Western Reserve , بر روی پروتئین EGFL7 کار کرد. این پروتئین مخصوص رشد فعال عروق خونی است. آنها باهم پپتیدهای جدیدی ساختند تا EGFL7 را تست کنند که آیا برای اهداف تصویربرداری مفید خواهد بود یا نه.

Lweis گفت:

هنگامی که پپتیدها را داشتیم، با دو راه این موضوع را اثبات کردیم. ابتدا تصویربرداری PET از تومورهای موش و پپتیدهای متمرکز شده بر آن تومورها که آنها را روشن می‌کنند، انجام دادیم. همچنین با پپتیدها نانوذرات را ایجاد کردیم که در رگ‌های خونی جدید انباشته شوند و آن‌ها را نیز روشن کنند.

در حال حاضر باید عوامل تصویربرداری در تنظیمات درمان تست شوند. Lweis قصد دارد تا قبل از آزمایش‌های بالینی آن را در مدل‌های حیوانی تست کند. هدف او ارائه ابزارهای جدید است که به پزشکان کمک می‌کند تا تصمیمات بهتر و سریعتری برای بیماران خود اتخاذ کنند.

Lwies:

در حالت ایده‌آل ما اندازه یک پاسخ را ۲۴ ساعت پس از تزریق دارو، دریافت می‌کنیم. اما در حال حاضر هرگونه تغییرات در اندازه تومور را تا یک ماه پس از درمان اندازه‌گیری می‌کنیم، که زمان انتظار زیادی برای تست یک داروی گران قیمت است.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید