سس سالاد آنقدر هم که فکر می کنید مضر نیست

بار دیگر تمام تفکرات شما نسبت به غذا و تغذیه نادرست است. با عدم مصرف سس سالاد نه تنها از سالاد خود لذتی نمی برید، بلکه بهترین خواص آواکادو و روغن نارگیل را از دست می دهید.

بر اساس مطالعه ای جدید توسط محققان دانشگاه ایالت آیووا، اگر سالاد خود را بدون سس میل کنید مواد مغذی بیشتری را از وعده غذایی خود از دست می دهید. درست است که اغلب سس های مخصوص سالاد پرکالری هستند اما بدون مصرف آن ها از ۷ ریز مغذی مختلف دور مانده اید. در ژورنال آمریکایی Clinical Nutrition محققان توضیح می دهند که آنها ۱۲ دانشجوی زن را به عنوان نمونه انتخاب کردند و از آنان خواستند سالاد سبزیجات را با مقادیر مختلف روغن سویا، به عنوان یک سس رایج، مصرف کنند. سپس خون آنها را مورد آزمایش قرار دادند تا نوع مواد مغذی که وارد بدن آنها شده است، شناسایی کنند.

آنان دریافتند که هرچقدر روغن سالاد بیشتر باشد، مواد مغذی بیشتری جذب بدن می شود. به طور خاص چهار کاروتنوئید، دو نوع از ویتامین E و ویتامین K و ویتامین A بیشتر به بدن جذب می شوند. تمام این مواد باعث ایجاد طیف وسیعی از مزایای بیولوژیکی مانند سلامت پوست، حفظ قدرت بینایی و سیستم ایمنی، حفظ استخوان ها و حتی محافظت دربرابر سرطان می‌شود.

سالاد

حداکثر جذب مواد مغذی زمانی روی می دهد که ۳۲ گرم (۱.۱ اونس) یا حدود ۲ قاشق غذاخوری روغن سویا مصرف شود. برخی متغیرها درمیان شرکت کنندگان مطالعه وجود داشت، اما به نظر می رسد که توصیه های رژیم غذایی دو قاشق غذاخوری از این روغن در روز نسبتا صحیح است.

مطالعات بیشتری لازم است تا تاثیر روغن سویا هم بر جنس مرد و هم جنس زن مشخص شود. اما در حال حاضر می‌توانید آسوده تر سالاد کاهو و اسفناج آغشته به روغن خود را مصرف کنید.