انتشار این مقاله


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واکسن HPV از ۹۳ درصد سرطان‌های دهانه رحم جلوگیری می‌کند

از بیش از ۹۳ درصد از موارد ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌توان با واکسن HPV جلوگیری کرد.

بازی اعداد

تقریبا ۲۷۰,۰۰۰ زن هر ساله بخاطر سرطان دهانه رحم می‌میرند، و دلیل اولیه آن‌ها HPV است. حال، مطالعه جدید توسط بیمارستان زنان رویال در ملبورن و سرویس سلول‌شناسی ویکتورین، بیان می‌کنند که بالای ۹۳ درصد از موارد ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌توانند با واکسن HPV جلوگیری شوند که درحال حاضر در استرالیا برای استفاده تایید نشده است.

تقریبا سه چهارم عفونت‌های HPV توسط دو تا از ۲۰۰ گونه ویروس‌ها موجب می‌شود: HPV 16 و HPV 18.

Gardasil، واکسن چهار بنیانی HPV که در حال حاضر برای استفاده در استرالیا تایید شده، در برابر هر دو فرم ۱۶ و ۱۸ مقاومت می‌کند.

در حین مطالعه، که در International Journal of Cancer منتشر شده، محققان دریافتند که ۷۷ درصد از ۸۴۷ نمونه مبتلا به سرطان دهانه رحم که تست شده‌اند، توسط HPV 16 و ۱۸ ایجاد به وجود آمده‌اند. بیش از ۱۶ درصد مربوط به HPV 31, 33, 45, 52, 58 است. Gardasil 9، واکسن HPV که در سال ۲۰۱۴ برای استفاده در ایالات متحده تایید شده، در برابر همه این ۷ گونه مقاومت می‌کند.


مقاله مرتبط: تستHPV


جلوگیری از سرطان

با استناد بر این اعداد، محققان معتقدند که واکسن Gardasil 9 می‌تواند به احتمال بالای ۹۳ درصد از سرطان‌ دهانه رحم جلوگیری کند.

پروفسور سوزان گارلند

نویسنده ارشد مقاله، پروفسور سوزان گارلند، در منتشر کردن اخبار بیمارستان زنان رویال می‌گوید:

واکسن جدید همچنان در برابر زگیل‌های تناسلی مقاومت می‌کند ولی برای پوشش دادن ۷ تا از معمول‌ترین انواع ویروسی که موجب سرطان دهانه رحم می‌شوند، گسترش یافته است. من بی شک اطمینان دارم که اگر ما به این پوشش بالای واکسیناسیون ادامه بدهیم، حداقل می‌توانیم سرطان دهانه رحم را در زنان از بین ببریم.


مقاله مرتبط: هر آنچه لازم است در رابطه با سرطان دهانه رحم بدانید


با در دست داشتن نتایج امیدبخش حاصل از مطالعه، قدم بعدی اطمینان حاصل کردن از در دسترس بودن واکسن Gardasil 9 برای همه مردم می‌باشد. بیمارستان زنان رویال امیدوار است که این واکسن به زودی در سال ۲۰۱۸ توسط برنامه ملی واکسیناسیون HPV استرالیا به تصویب برسد.

واضح است که برای از بین بردن خطر HPV که منجر به سرطان رحم می‌شود واکسنی باید باشد تا بتواند فرد را در مقابل شکل نادر تر HPV حفاظت کند که ۷ درصد باقی مانده کیس‌های این تحقیق را شامل می‌شود. البته معلوم نیست که این عملی باشد اما پوشش زیاد Gardasil 9 میتواند گام بزرگی رو به جلو باشد.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید