انتشار این مقاله


راز های زندگی شاد از نگاه انیشتین

زندگی مثل دوچرخه‌سواری است؛ برای این که تعادل خود را حفظ کنید باید در حرکت باشید.

آلبرت انیشتین علاوه بر این که در زمان خود یک نابغه بود و قوانین زیادی را در دنیا اثبات کرده است، جملات قابل تأمل بسیاری دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها زندگی شاد‌تری داشت. در این مطلب چند جمله از انیشتین را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  1. دیوانگی، چیزی است که کاری را چند بار انجام دهیم ولی نتایج یکسانی را انتظار داشته‌ باشیم.
  2. زندگی مثل دوچرخه‌سواری است؛ برای این که تعادل خود را حفظ کنید باید در حرکت باشید.
  3.  تنها به دنبال موفقیت نباشید، بلکه سعی کنید انسان باارزشی شوید.

بخشی از سخنان عمیق انیشتین که در مورد شاد‌ زیستن است، توسط خودش هیچ گاه مطرح نشد، ولی اخیرا نوشته‌هایی از او یافت شده که مربوط به سال ۱۹۲۲ است. طبق گزارشات متعدد، این فیزیکدان به هنگام سخنرانی در ژاپن، در هتل Imperial توکیو ساکن بوده است. انیشتین ۴۳ ساله در رشته‌ی خود نخبه بود و جایزه‌ی نوبل نیز گرفته بود. او به هنگام خروج از هتل، به جای انعام‌ دادن به صاحب هتل، دو برگ یادداشت به او داد که راز‌های شاد زیستن و رسیدن به آرزو‌ها را در آن نوشته بود. صاحب هتل ادعا می‌کند که انیشتین به او گفته که این یادداشت‌ها از آنچه که فکرش را می‌کند بسیار با ارزش‌تر است.


مقاله ی مرتبط:


یکی از جملات پر‌ارزش که به مبلغ ۲۴۰,۰۰۰ دلار فروخته شد، این بود: “اگر خواستن باشد، حتما راهی وجود دارد.” شاید شنیدن چنین جملاتی از زبان یک فیزیک‌دان کمی عجیب باشد‌‌‌‌، اما در اصل این سخنان در طول چندین سال بسیار محبوب بوده‌اند و خود انیشتین نیز گویا ادعا کرده که کاش یک زندگی ساده و بدون استرس داشته و آدم معروفی نمی‌شد: “یک زندگی ساده و معمولی بیشتر از دنبال کردن موفقیت بدون استراحت، به زندگی شادی می‌بخشد.” یکی از اشخاصی که از دانشگاه اورشلیم درمورد انیشتین و شخصیت بی‌نظیرش تحقیق می‌کند Roni Grosz نام دارد و در این باره می‌گوید:

کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم، کشیدن طرح صورت انیشتین است؛ فردی که با کار‌ها و جملاتش، تاثیر عمیقی بر جهان گذاشته‌ است.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید