انتشار این مقاله


میخواهید وزن‌تان را کم کنید؟ محصولات پروبیوتیک را امتحان کنید!

مصرف محصولات غذایی پروبیوتیک میتواند به شما کمک کند تا چند کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید.

مصرف محصولات غذایی “پروبیوتیک” می‌تواند به شما کمک کند تا چند کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید. پروبیوتیک‌ها دسته‌ای از باکتری‌ها هستند که استفاده از آن‌ها به صورت مکمل‌های غذایی یا مواد غذایی حاصل از تخمیر باکتریایی، مانند ماست، به سلامت بدن کمک می‌کند.


مقاله مرتبط: ۴مورد از فواید پروبیوتیک‌ها که شما را شگفت‌زده می‌کند


محصولات پروبیوتیک و کاهش وزن

محصولات پروبیوتیک که سرشار از باکتری‌های زنده هستند می‌توانند با اصلاح تعادل بین هضم و جذب مواد در روده، مانع استفاده بدن از کالری بیش از حد مواد غذایی و تبدیل آنها به چربی شوند.

در این مطالعه از اطلاعات مربوط به ۹۵۷ فرد چاق استفاده شد. این افراد بعد از استفاده از محصولات پروبیوتیک نتایج مثبتی مشاهده کرده بودند.

محصولات پروبیوتیک علاوه بر اثرات مثبتی که روی کاهش وزن از خود نشان داده بودند، بر شاخص BMI نیز کمی تاثیر گذار بودند.

محققان پی بردند که استفاده ۳ هفته‌ای از این محصولات منجر به کاهش ۰/۲۷ واحدی در شاخص BMI می‌شود و درصد چربی بدن را نیز به میزان ۰/۶ درصد در مقایسه با دارونما کاهش می‌دهد.

به طور کلی مصرف کوتاه مدت محصولات پروبیوتیک موثر بنظر می‌رسد. هرچند نتایج حاصل از مصرف آن‌ها چندان چشمگیر نیست. و قطعا تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است تا صحت نتایج نهایی این مطالعه تایید شود.

محصولات پروبیوتیک که بر اساس فرضیه‌ی جایگزینی باکتری “بد” با باکتری “خوب” مورد استفاده قرار می‌گیرند، در سال‌های اخیر بیشتر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته‌اند.

علی‌رغم نگرانی‌های میکروبیولوژیست‌ها پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی محصولات پروبیوتیک در ۵ سال آتی از مرز ۶۳ میلیارد دلار فراتر رود.

رژیم‌های غذایی غنی از شکر و سایر کربوهیدرات‌های ساده باعث از بین رفتن میکروبیوم و باکتری‌های مفید روده می‌شوند. بدون این باکتری های مفید مانند Firmicutes، بدن ما کالری بیشتری از غذایی که می‌خوریم استخراج می‌کند که در نهایت منجر به اضافه وزن می شود.


مقاله مرتبط: نقش پروبیوتیک ها در پیش گیری از سرطان کولون


رضا کوفه‌ای


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید