انتشار این مقاله


هشدار پزشکان؛ ارتباط تنگاتنگ مصرف الکل با سرطان!

مصرف الکل، حتی در مقادیر کم یا متوسط، خطر ابتلا به سرطان‌های رایج را افزایش می‌دهد.

گروهی از متخصصان سرطان اظهار کردند که مصرف الکل، حتی در مقادیر کم یا متوسط، خطر ابتلا به سرطان‌های رایج را افزایش می‌دهد.

این هفته، انجمن آمریکایی انکولوژی بالینی (ASCO) بیانیه‌ای را منتشر کرد که الکل را به عنوان یک عامل خطرناک قطعی برای ابتلا به سرطان معرفی می‌کند. این بیانیه جهت آگاهی درباره‌ی ارتباط انکارنشدنی بین الکل و سرطان، منتشر شده‌است.

Dr. Bruce Johnson، مدیر ASCO، در بیانیه‌ای گفت:

معمولا مردم، نوشیدن آبجو، شراب و مشروبات الکلی را با افزایش خطر ابتلا به سرطان در طول زندگی خود مرتبط نمی‌دانند. در واقع، بررسی اخیر سازمان نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها از تاثیر الکل مصرفی در ارتباط با خطر ابتلا به سرطان مطلع نیستند.

با این حال، ارتباط میان افزایش مصرف الکل و سرطان به طور جدی ثابت شده‌ است.

طبق بیانیه ASCO، برآورد شده‌ است که در سراسر جهان، سالانه حدود ۵ درصد از سرطان‌های جدید و ۶ درصد از مرگ‌و‌میر‌های سرطان به طور مستقیم به مصرف الکل مربوط می‌شود.

با توجه به گزارش‌های جدید از صندوق تحقیقات سرطان جهانی و موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، شواهد قانع کننده‌ای مبنی بر این که مصرف الکل می‌تواند علت هفت سرطان باشد، وجود دارد. این ۷ نوع شامل سرطان پستان، سرطان کولورکتال، سرطان مری، سرطان کبد و سرطان حفره دهان، حلق و حنجره و (هم‌چنین به عنوان سرطان سر و گردن اشاره می شود)، می‌باشد.


مقاله‌ی مرتبط: نوشیدن الکل عامل ۷ نوع سرطان!


مصرف حتی یک نوشیدنی الکلی در روز، با افزایش ۵ درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان، افزایش ۱۷ درصدی خطر ابتلا به سرطان حلق دهانی(یک سرطان قسمت میانی گلو) و افزایش خطر ۳۰ درصدی سرطان مری در ارتباط است.

طبق این بیانیه، میزان مصرف الکل با میزان خطرات رابطه مستقیم دارد. در افرادی که روزانه بیش از چهار نوشیدنی الکلی در روز مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان حفره دهان، حلق و مری پنج برابر و خطر ابتلا به سرطان کبد، دو برابر در مقایسه با افرادی که الکل مصرف نکرده‌اند، بیشتر است.

Dr. Noelle LoConte، استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه ویسکانسین و نویسنده اصلی بیانیه ASCO می‌گوید:

خوشبختانه همان گونه که استفاده از کرم‌های ضدآفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را محدود می‌کنند، کاهش مصرف الکل نیز از روش‌‌هایی است که مردم می‎توانند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان به کار ببرند.


مقاله‌ی مرتبط: ریسک فاکتورهای سرطان را می‌شناسید؟ بسیاری از آمریکایی‌ها نمی‌شناسند!


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) برای افرادی که مصرف الکل را انتخاب می‌کنند، توصیه می‌کنند که مردان روزانه بیش از دو نوشیدنی و زنان به منظور کاهش خطر ابتلا به آسیب‌ها، از جمله سرطان، روزانه بیش از یک نوشیدنی مصرف نکنند.

بیانیه ASCO هم‌چنین توصیه‌هایی را برای کاهش مصرف الکل بیش از حد در جامعه پیشنهاد کرد که مواردی هم‌چون افزایش مالیات و قیمت الکل، اجرا‌ی دقیق قوانینی که فروش الکل را به افراد پایین سن قانونی ممنوع می‌کند، محدود کردن اختیار جوانان نسبت به تبلیغات مربوط به الکل و ارائه غربالگری الکل در مطب پزشکان را شامل می‌شود.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید