انتشار این مقاله


هدفی امیدبخش برای درمان تومورهای مغزی در کودکان

امید جدیدی برای کودکان مبتلا به تومورهای بدخی مغزی مانند مدولوبلاستوما ارائه شده است.

یافته های منتشر شده در Oncotarget امید جدیدی برای درمان کودکان مبتلا به تومورهای بدخیم مغزی مانند تومور غیر معمول Teratoid/Rhabdoid (یا AT/RT) و مدولوبلاستوما ارائه می‌دهد.

پیش از این، محققان نشان داده بودند که یک داروی مهارکنندۀ PLK4 باعث متوقف شدن رشد تومور مغزی کودکان در شرایط آزمایشگاهی می‌شود. در حال حاضر، آن‌ها یافتۀ خود را در یک مدل حیوانی آزمایش کرده‌اند.

این دارو موجب کاهش تومور و افزایش بقای مدل‌های حیوانی شده است. مهم این است که مهارکنندۀ PLK4 قادر به عبور از سد خون مغزی است. این بدان معنی است که این دارو می‌تواند حتی وقتی که به صورت خوراکی مصرف می‌شود، به سلول‌های هدف سرطانی مغز حمله و از نیاز به تزریق به مایع نخاعی جلوگیری کند. در این مطالعه جدید، محققان همچنین نشان دادند که هنگامی که مهارکننده PLK4 را همراه با داروهای متداول شیمی درمانی مصرف می‌کنند، سلول‌های توموری را همراه با دوزهای پایین قابل ملاحظه‌ای از این مواد مخدر، می‌توانند بکشند.


مقاله مرتبط: شناسایی مولکول‌های جلوگیری‌کننده از ایجاد تومورهای مغزی


Simone Treiger Sredni، مددکار و دانشیار جراحی مغز و اعصاب کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه Feinberg و پژوهشگر سرطان در موسسه تحقیقات کودکان در بیمارستان کودکان Lurie در شیکاگو، گفت:

ما با نتیجه این کار بسیار هیجان زده هستیم. این استراتژی درمان امیدوارکننده ممکن است در هنگام استفاده از داروهای شیمی درمانی به کاهش سمیت آن‌ها کمک کند.

مطالعه قبلی Sredni و همکارانش برای اولین بار توصیفی بر PLK4 به عنوان یک هدف درمانی برای تومورهای مغزی و سرطان اطفال بود. آن‌ها دریافتند که در این انواع خاص تومور، PLK4 رشد تومور و تمایل تومور به متاستاز را تنظیم می‌کند.

AT/RT یک تومور مغزی مقاوم است که بیشتر در نوزادان اتفاق می افتد. مدولوبلاستوما (Medulloblastoma) شایع‌ترین تومور بدخیم مغزی در کودکان است و درمان‌های موجود برای آن بسیار سمی است. هر دو نوع این تومورهای مغزی دارای آمار مرگ و میر بالایی هستند.

Sredni می‌گوید:

ایجاد درمان‌های جدید هدفمند برای کودکان مبتلا به AT/RT و مدولوبلاستوما ضروری هستند. ما انتظار داریم که با هدف قرار دادن PLK4 یک رویکرد درمانی مؤثر و کمتر سمی برای این کودکان ایجاد کنیم. همچنین امیدواریم به زودی به سمت یک کارآزمایی بالینی حرکت کنیم.

Sredni بخشی از گروه تحقیقاتی Tadanori Tomita، نویسنده ارشد در این تحقیق، رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب کودکان و مدیر پزشکی مرکز تومور مغزی Falk است. Tomita نیز پروفسور جراحی مغز و اعصاب اطفال و استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی Feinberg دانشگاه Northwestern است.

این مطالعه توسط بنیاد Musella جهت انجام تحقیقات و مطالعات بر روی تومور مغزی حمایت شده است.

تحقیقات در بیمارستان کودکان شیکاگو از طریق موسسه تحقیقات کودکان Stanley Manne انجام شده است. موسسه تحقیقاتی Manne برای بهبود سلامت کودک، ارتقا پزشکی اطفال و تأمین آینده‌ای سالم از طریق پیگیری شدید علم‌ اقدام می‌کند.

بیمارستان کودکان لوری به عنوان یکی از بیمارستان های برتر کودکان آمریکا در گزارش U.S.News و رتبه بندی جهانی مطرح شده است. این مرکز آموزش کودکان برای دانشکده پزشکی دانشگاه Feinberg دانشگاه Northwestern است. سال گذشته، این بیمارستان برای بیش از ۲۰۸ هزار کودک از ۵۰ ایالت و ۵۸ کشور خدمات ارائه داد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید